رئیس سازمان مدیریت بحران کشور:

بحران آب در یزد جدی است

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور از بحث انتقال آب از خلیج فارس به فلات مرکزی ایران با جدیت دنبال می‌شود.

به گزارش یزدی نیوزاسماعیل نجار معاون وزیر و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: طی سالجاری ۱۲هزار میلیارد تومان اعتبار به ستاد مدیریت بحران اختصاص یافته است.

 

اسماعیل نجارافزود: البته در بودجه سالجاری نیز برای ستاد بحران کشور ۱۵هزار میلیارد تومان بودجه پیش بینی شده که تاکنون ۱۲میلیارد تومان آن محقق گردیده است .

 

وی اظهارکرد: سه درصد از این میزان اعتبار تخصیصی مربوط به ماده ۱۰ برای پیش‌بینی و پیشگیری و ۲ درصد مربوط به ماده ۱۲ در حوزه مقابله هزینه خواهد شد.

 

نجار با بیان اینکه از۴۶ حادثه دنیا، ۳۵ مورد آن در ایران قابل بروز است افزود: مهمترین آنها حوادثی نظیر زلزله ، سیل ، طوفان ، رانش زمین ، فرو نشست زمین و خشکسالی بخاطر آفت آبهای زیر زمینی است.

 

وی با بیان اینکه مردم استان یزد استفاده بهینه از آب را جدی می گیرند تصریح کرد: صرفه جویی درمصرف آب مردم استان یزد زبانزد بوده و با کمترین آب بیشترین بهره برداری را مردم دارند. 

 

 

تداوم خشکسالی و برداشت بی رویه از منابع آب زیرزمینی طی چند دهه اخیر منجر به ایجاد ۳۵ مورد فرونشست و فروچاله در زمین‌های حوالی شهر ابرکوه شده است .

 

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور از مناطق بحرانی و فرونشست های زمین و همچنین خانه آقازاده و سرو۴۵۰۰ساله شهرستان ابرکوه بازدید کرد.
منبع: ایرنا
 

 

بخش نظردهی بسته شده است..