بهمراه عکس:

بزرگداشت ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی توسط زرتشتیان یزد

آیین بزرگداشت آیت الله هاشمی رفسنجانی، رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام، با حضور افزون بر 500 هموطن زرتشتی در محل آتشکده یزد برگزار شد.

به گزارش یزدی نیوزاستاندار یزد در این آیین که جمعی از مسئولان استان نیز حضور داشتند با یادآوری زندگی مسالمت آمیز زرتشتیان و مسلمانان در یزد گفت: نظام جمهوری اسلامی بر مبنای مردم محوری، نظم اجتماعی، امنیت و حقوق شهروندی پایه گذاری شده و باید در مقابل این ویژگی ها احساس مسئولیت داشته باشیم.
سیدمحمد میرمحمدی افزود: برگزاری آیین بزرگداشت آیت الله هاشمی توسط زرتشتیان نشان از قدرشناسی آنان و وحدت بین ملت ایران از ادیان و مکاتب عقیدتی مختلف است.
وی با بیان اینکه همه انسانها باید مراحل تکامل را دنبال کنند ادامه داد: ادیانی که جوامع را در این مسیر قرار دهند موفق هستند.
استاندار یزد تصریح کرد: ملت ایران در برهه کنونی و در حالی که کشورهای همسایه درگیر جنگ و خونریزی هستند با صمیمیت و اتحاد در کنار یکدیگر قرار دارد و این مهم، کشورمان را به یکی از قدرتهای منطقه تبدیل کرده است.
میرمحمدی اظهار امیدواری کرد همدلی بین همه مردم، اقشار مختلف و مکاتب دینی کشورمان بیش از پیش تقویت شود تا شاهد شادابی، نشاط و سلامت اجتماعی بیشتر جامعه باشیم.
سید ابوالفضل موسوی نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی نیز با قدردانی از برگزاری این آیین گفت: به طور حتم حضور هموطنان زرتشتی در این آیین نشان دهنده نیک پنداشته شدن اندیشه، گفتار و کردار آیت الله هاشمی رفسنجانی توسط زرتشتیان است.
حدود ۶ هزار هموطن زرتشتی در استان یزد سکونت دارند.

ایرنا

بخش نظردهی بسته شده است..