آفتاب یزد: کاش با او مهربان تر بودیم

no-thumbs

«کاش با او مهربان تر بودیم»، «سیاسیون در غم فقدان آیت الله» و «او تازه آغاز شد» از مهم ترین موضوع های اختصاصی روزنامه آفتاب یزد در شماره سه شنبه 21 دی به شمار می رود.

به گزارش یزدی نیوزخیلی وقت بود که نه حرف هایش، نه اخبارش و نه حتی صدایش پخش نمی شد. برعکس این روزها که به ظاهر برای او سنگ تمام گذاشته می‌شود و چند ویژه برنامه و چند گفتگوی تلویزیونی درباره هاشمی پخش کرده‌اند. در میان این ویژه برنامه‌های تلویزیونی گفتگو محور کسانی مثل احمد توکلی اصولگرا و از مخالفین هاشمی که زمانی در ششمین دوره انتخابات ریاست جمهوری رقیب وی نیز شده بود در سوگ رقیب دیرین، اشک ریخت و گفت: 'نباید کسی از گفتن خوبی های آیت الله هاشمی خجالت بکشد، قدردانی از این بزرگان وظیفه همه هست، ایشان را ستون انقلاب می دانستیم….اتفاقا باید خوبی های ایشان گفته شود تا معلوم شود حتی منتقدانش هم دوستش داشتند.

درگذشت ناگهانی هاشمی چیزی بود که مخالفین او را هم به گریستن وا داشت. مخالفین سرسختش را نیز به تاثر! شاید چیزی شبیه به عذاب وجدان گریبان آنها را گرفته… آنهایی که حالا صحبت هایی را می کنند که کمتر بیان می داشتند. اما شاید به قول آیت الله مهدی طباطبایی که درصداو سیما گفت : مخالفان هاشمی نسبت های ناروایی می‌دادند، خدا اینها را ببخشد.

** سیاسیون در غم فقدان آیت الله
خبر در ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس سابق مجمع تشخیص مصلحت نظام ایران، ابعاد وسیعی در ایران و کشورهای جهان داشت و بسیاری از مسئولان و مقامات کشورمان نسبت به این واقعه بزرگ واکنش نشان دادند و هر یک به نوعی خود را در غم مردم ایران شریک دانستند. در این میان مقامات کشورهای جهان نیز در واکنش های جداگانه ای این اتفاق را به مردم کشورمان تسلیت گفتند. در ادامه گزیده ای از واکنش های مقامات ایران و جهان را نسبت به این واقعه می خوانید:

حسن روحانی/ رئیس جمهور: حضرت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در آن دوران مبارزه، رابط ‏بین ‏ایران و نجف و نیز ایران و پاریس بودند و در زمان بازگشت بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، ‏همواره از ‏یاران بسیار نزدیک امام خمینی(ره) به‌شمار می‌آمدند. حضرت آیت‌الله هاشمی ‏‏رفسنجانی شخصیتی بی‌‌بدیل در دوران نهضت و انقلاب اسلامی بودند.‎

اسحاق جهانگیری/ معاون اول رئیس‌جمهوری: هاشمی هم قبل از انقلاب و در روزهای سخت شکنجه که تا مرحله اعدام هم پیش رفتند به انقلاب پایبند بودند و بعد از انقلاب هم در کنار امام راحل قرارگرفتند. آیت‌الله هاشمی تکیه‌گاه و پشتوانه محکمی برای نظام و رهبری بودند و دولت احساس می‌کند که امروز پشتوانه بزرگ و شجاع خود را از دست داده است.

** او تازه آغاز شد
غروب یکشنبه غروب غم انگیزی بود چرا که یکی از دغدغه مندترین مردان ایرانی که عمر درازی را در راه آسایش و آرامش و بهبود شرایط وطن و هموطن گذرانده بود تن خسته از رنج ها و مشقت ها و بی مهری ها و بی حرمتی ها و نامرادی ها و ناسپاسی های فراوان را به ایستگاه پایانی زندگی رساند و چشمان پر اشک از سالهای سال کژاندیشی های بی شمار را بر هم نهاد و دیده از جهان فرو بست و برای همیشه دنیا و آنچه درونش است را ترک گفت و به ملکوت اعلی پیوست. آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی مرد روزهای سخت، مرد سکوت، مرد سیاست و مرد آینده نگر گرچه سالهای سال مورد هجوم هجمه های بی شمار قرار گرفت اما بسیاری از مردمی که او برایشان این سختی ها را تحمل می کرد قدرشناس مهر و محبتش بودند و هم در زمانی که در قید حیات بود و هم در زمانه اکنون دوست دارش بودند و چه از راه دور و چه از راه نزدیک با او خاطره های فراوانی را تجربه کردند.

آیت الله گرچه مرد سیاست بود اما هرگز خود را در چارچوب سیاست قرار نداد و با اهالی فرهنگ و ورزش تعامل سازنده و دوستانه ای داشت و حال که مرد شماره یک سازندگی از جهان خاکی رخت بر بسته غمی جانکاه و همیشگی بر دل دوستداران و اهالی فرهنگ و هنر گذاشته و آنان را واداشته به پاس یک عمر خدمت صادقانه آیت الله به ایران و ایرانی در سوگ او بنشینند و پیام های اندوه و ماتم خود را از ارتحال این مرد بزرگ به رشته تحریر درآورند. در این مقال کوتاه و به پاسداشت یک عمر تلاش صادقانه آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی پای پیام های هنرمندان و ورزشکارانی می نشینیم که امیرکبیر دوران را دوست داشتند و حال که او را از دست داده اند در قاب کلام و کلمه به مویه پرداخته اند.

بخش نظردهی بسته شده است..