رویدادی خوش برای گردشگری:

آمادگی یزد برای میزبانی از سفیران گردشگری دنیا

جلسه هماهنگی بازدید اعضای کنوانسیون راهنمایان گردشگری برای فراهم کردن فرصت میزبانی بهتر در دارالعباده یزد برگزار و 7 مسیر مهم گردشگری برای بازدید 300 راهنمای گردشگری از بافت تاریخی یزد در نظر گرفته شد.

به گزارش یزدی نیوزاین روزها مسئولان استان همراه با راهنمایان گردشگری به تکاپو افتاده‌اند تا با بهترین برنامه‌ها از ۳۰۰ سفیر گردشگر میزبانی کنند تا کهن شهر یزد به همراه مردم مهمان نوازش، بافت تاریخی و شاهکار معماری آن در آینده به یکی از مقاصد مهم گردشگری جهان تبدیل شود.آنها که با تلاش و فعالیت‌های دیپلماسی فرهنگی چند راهنمای گردشگری و جوان کشور در ایران گردهم می‌آیند، قرار است از استان‌های مقصد گردشگری بازدید و جذابیت‌‌ها و چهره واقعی ایران اسلامی را از نزدیک ببینند و این تصویر را به دنیا منتقل کنند.
 مشاور گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در این جلسه گفت: زحمات و تلاش‌های راهنمایان جوان گردشگری کشور در فدراسیون گردشگری قابل تقدیر است چرا که با تلاش‌های آنها، ایران به عنوان میزبان فدراسیون راهنمایان گردشگری در سال ۲۰۱۷ انتخاب و همچنین شهر تاریخی یزد به عنوان مقصد بازدید اعضای این کنوانسیون معرفی شد.
«سیدمصطفی فاطمی» افزود: قرار است با همکاری دیگر ارگان‌های دولتی، مسئولان بلند پایه استان و شهرداری، مسیرهای بازدید اعضای کنوانسیون در بافت تاریخی بهسازی و آماده‌سازی شود که در این رابطه ۷ مسیر گردشگری در نظر گرفته شده است.
این مسئول بیان کرد: ۴ هتل مهم استان برای اقامت این سفیران انتخاب شده و برای تبلیغ و اطلاع رسانی و خوش‌آمدگویی قرار است با همکاری شهرداری، بنرها و بیلبوردهایی در شهر به ۲ زبان فارسی و انگلیسی نصب شود.
فاطمی ادامه داد:  اعضای کنوانسیون راهنمایان گردشگری از جاذبه‌هایی چون دخمه، آتشکده، مجموعه امیرچخماق، موزه آب، مسجد جامع، باغ دولت آباد و بافت تاریخی بازدید می‌کنند. همچنین برنامه‌های متنوعی در باغ دولت آباد برگزار خواهد شد.
مشاور گردشگری اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان گفت: برای حمل و نقل و گشت‌های بازدید اعضای فدراسیون جهانی گردشگری در یزد کمیته‌های ویژه‌ای ایجاد و اتوبوس‌های ویژه برای بازدید آنها از جاذبه‌های تاریخی استان در نظر گرفته شده است.
دبیر اجرایی میزبانی از اعضای کنفواسیون جهانی راهنمایان گردشگری نیز در این جلسه گفت: استان، ظرفیت‌های خوبی در صنعت گردشگری دارد و باید به طور مطلوب از آن استفاده شود. بازدید ۳۰۰ نفر از اعضای کنوانسیون گردشگری از این جاذبه‌ها فرصت طلایی برای رونق صنعت گردشگری استان است.
«حسین دهقان» که یکی از ۷ راهنمای گردشگری بود و با دیپلماسی فرهنگی توانست میزبانی کشور را از این کنوانسیون رقم بزند، افزود: اعضای این کنوانسیون به عنوان سفیران گردشگری، می‌توانند در بازدید خود یزد را به دنیا معرفی کنند.
به گفته وی،کشور و همچنین استان توانایی‌های زیادی در صنعت گردشگری دارند ولی هنوز این دغدغه در مسئولان کشوری و استانی برای توسعه زیرساخت‌های گردشگری و همچنین تعریف این صنعت به عنوان توسعه پایدار ایجاد نشده است.
دهقان معتقد است این میزبانی روزنه مهمی را برای شناساندن توانایی یزد در صنعت گردشگری در بعد جهانی فراهم می‌کند و علاوه بر آن مسئولان هم عزم خود را برای بهره گیری بهتر از این صنعت جزم خواهند کرد.

۳۰۰ نفر از شاخص‎‎ترین راهنمایان گردشگری از ۸۰ کشور جهان قرار است روزهای ۱۴، ۱۵ و ۱۶ بهمن ماه به ایران سفر کنند. در این گردهمایی از برخی مقاصد گردشگری از جمله استان یزد بازدید خواهند کرد.همچنین در این جلسه مقرر شد روزنامه همشهری به عنوان رسانه فعال استان در حوزه گردشگری، برای تبلیغ و اطلاع‌رسانی و همچنین ارسال گزارش و خبرهای مرتبط با این رویداد مهم فرهنگی با اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همکاری کند.
همشهری 
 

 

بخش نظردهی بسته شده است..