فرماندار یزد:سازمان‌های مردم نهاد شرکای دولت هستند

به گزارش یزدی نیوزفرماندار یزد با اشاره به این که دولت سمن‌ها را شریک و همکار خود می داند، گفت: همکاری و همراهی سازمان‌های مردم نهاد یکی از اصول و اولویت‌های دولت تدبیر و امید است.
«مصطفی سالاری» در نشست هم اندیشی فرمانداری یزد با مسئولین سازمان های مردم نهاد شهرستان یزد،ایران را یکی از کشورهای پرسابقه در زمینه تشکیل تشکل‌های مردمی دانست و اظهار کرد: از دیر باز ایرانیان و بخصوص یزدی‌ها با راه‌اندازی هیات‌های مذهبی مبدع تشکیل سازمان های مردم نهاد بوده اند و تا به امروز نیز این تشکل های مردمی با قوام و دوام بیشتری به کار خود ادامه داده است.

وی به پیشینه سازمان‌های مردم نهاد امروزی در کشور اشاره کرد و گفت: سازمان های مردم نهاد با روی کار آمدن دولت اصلاحات تقویت شد و پیشرفت های زیادی را سر گذراند و امروز نیز در دولت تدبیر و امید همان اعتقاد به سازمان های مردم نهاد وجود دارد.

فرماندار یزد با بیان این که سازمان‌های مردم نهاد مسیر ارتباطی دولت و مردم هستند؛ تاکید کرد: هرچه فعالیت و عملکرد سازمان های مردم نهاد قوی و موثر باشد حرف های مردم به دولت منتقل شده و از سوی دیگر عملکرد و گزارش اقدامات صورت گرفته از سوی دولت به اطلاع مردم می رسد.

سالاری با اشاره به اینکه سمن‌ها زمینه مشارکت مردم در امور جاری کشور و دولت را تسریع می‌کنند، ابراز امیدواری کرد که فعالیت‌های سازمان‌های مردم به سمت حوزه‌های تخصصی گرایش پیدا کند.

این مقام مسئول با بیان این که ورود سازمان‌های مردم نهاد به مباحث فرهنگی و آموزشی از ضروریات است، عنوان کرد: یکی از برنامه هایی که می تواند سازمان های مردم نهاد را مورد اقبال مردم واقع کند؛ گرایش این سازمان های به ایجاد زمینه نشاط و شادابی قانونی در جامعه است.

فرماندار یزد در بخش دیگری از سخنان خود از راه‌اندازی کارگروه‌های تخصصی سازمان‌های مردم نهاد در شهرستان یزد خبر داد و افزود: به منظور بهینه سازی و ارتباط موثر دولت و سازمان های مردم نهاد و همچنین برگزاری نشست های تخصصی هم اندیشی و آسیب شناسی، این کارگروه‌‌های بزودی تشکیل خواهد شد.

سالاری در پایان تاکید کرد: دولت معتقد به واگذاری امور جامعه به خود مردم است و در این خصوص اهتمام لازم را دارد.

منبع: ایسنا
 

 

بخش نظردهی بسته شده است..