گاز رسانی به ۷۶۴ واحد صنعتی در استان یزد طی سال جاری

مدیرعامل شرکت گاز استان یزد از گازرسانی به 764 واحد صنعتی عمده و کوچک در این استان طی سال جاری خبر داد.

به گزارش یزدی نیوز به نقل از ایرنا، منوچهر فلاح افزود: این واحد های صنعتی شامل گازرسانی به ۸۲ واحد صنعتی عمده و ۶۸۲ واحد صنعتی کوچک است که با احتساب این تعداد مجموع واحدهای صنعتی متصل به گاز طبیعی در مجموع در یزد به ۶ هزار و ۱۵۴ واحد رسیده است.

وی ادامه داد: با گازرسانی به ۵۷۵ گلخانه و ۳۴ کوره آجرپزی در سال جاری در مجموع افزون بر ۲ هزار و ۷۰۰ گلخانه و ۲۶۱ کوره آجرپزی گازدار شده است که این امر نشانه سودآوری شرکت گاز یزد در بحث جایگزینی گاز به عنوان یک سوخت پاک و ارزان می باشد.
مدیرعامل شرکت گاز استان یزد در پایان یادآور شد: تاکنون ۳۱ ایستگاه تقلیل فشار (CGS) و ۱۹۵ ایستگاه تقلیل فشار (TBS) و همچنین ۴۸ جایگاه CNG در استان ساخته شده است.
فلاح ابراز امیدواری کرد گازرسانی به واحد های مختلف مورد نیاز درجای جای استان یزد همچنان با قوت تداوم یابد.
هم اکنون ۳۰ شهرک و ناحیه صنعتی مصوب در استان یزد وجود دارد که از این تعداد ۱۳ شهرک صنعتی مصوب ، ۱۵ ناحیه صنعتی و یک منطقه ویژه اقتصادی در زمینه های شیمیایی، نساجی، فلزی، غذایی، کانی غیرفلزی، سلولزی، برق و الکترونیک فعالیت می کنند. 
وسعت شهرک ها و نواحی صنعتی استان هم اکنون ۶ هزار و ۶۲۲هکتار است و بیش از ۹۲ درصد صنایع استان یزد در حوزه صنایع خرد، کوچک و متوسط است که ۶۰درصد اشتغال صنعتی استان و ۴۰ درصد سرمایه گذاری در بخش صنعت را شامل می شود. 
در مجموع سه هزار و ۵۰۰ واحد صنعتی در استان یزد فعال است. 

بخش نظردهی بسته شده است..