محکوم به قصاص در یزد از اعدام رهایی یافت

no-thumbs

با تلاش اعضای شورای حل اختلاف و با گذشت اولیای دم در مروست، قاتلی که در آستانه اجرای حکم قصاص قرار گرفته بود، از اعدام رهایی یافت.

به گزارش یزدی نیوز به نقل از ایسنا – منطقه یزد، "محمدرضا حداد" معاون قضایی رییس کل در امور شورای حل اختلاف استان یزد با بیان این خبر، گفت: پس از کشف یک جسد با دست و پای بسته در مقابل یک درمانگاه در شهر مروست، مراتب جهت شناسایی مقتول و دستگیری قاتل یا قاتلین در دستور کار مسئولان قضایی، امنیتی و انتظامی قرار گرفت .

 
وی افزود: با تلاش گسترده مأموران و بررسی شواهد و ادله جرم و انجام تحقیقات میدانی، سرانجام قاتل دستگیر و پس از بازجویی فنی و حرفه‌ای لب به اعتراف گشود و به قتل اعتراف کرد.
 
حداد اظهار کرد: مراحل اولیه تحقیق توسط رییس دادگاه بخش مروست به نیابت از جانشین دادستان انجام و سپس پرونده برای رسیدگی به دادگاه کیفری استان ارسال شد و پس از رسیدگی و جمع بندی ادله جرم از جمله، اقاریر متهم و پس از استماع دفاعیات وکیل، رأی به قصاص نفس صادر شد.
 
این مقام قضایی با اشاره به این که طبق قانون، مرجع تجدیدنظر احکام قصاص نفس، دیوانعالی کشور است، تصریح کرد: دیوانعالی کشور پس از بررسی پرونده و روند رسیدگی از لحاظ شکلی و ماهوی، رأی دادگاه کیفری استان را تأیید و درحالی که همه چیز برای اجرای حکم آماده بود، با تلاش شورای حل اختلاف زندان مرکزی یزد، شورای حل اختلاف مروست و تعدادی از ریش سپیدان و معتمدین محلی، رضایت شکات پرونده اخذ و این قاتل از اعدام رهایی یافت .
 
وی ضمن بیان تأثیرعفو  و گذشت در جامعه اسلامی، گفت: خانواده‌هایی که از قصاص جانی می‌گذرند، رأفت اسلامی را در جامعه ترویج داده و قرب الهی را نصیب خود می‌کنند چرا که صلح و سازش یکی از آموزه های دینی و مذهبی است و مورد سفارش دین مبین اسلام است.
 
معاون قضایی رییس کل در امور شورای حل اختلاف یزد، ابرازکرد: سرانجام با گذشت اولیاء دم از قصاص محکوم علیه و اتخاذ تصمیم خداپسندانه و قابل تحسین خانواده و اولیای دم مقتول شامل همسر، مادر و دو فرزند مقتول ازحق قانونی و شرعی خود در اجرای قصاص نفس، شادمانی و سایه پدرانه را به دو فرزند خردسال قاتل نادم، هدیه کردند.
 
انتهای پیام
 

بخش نظردهی بسته شده است..