راه‌اندازی نخستین مرکز تخصصی آموزش طراحی طلا و جواهر در یزد

به گزارش یزدی نیوزمدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان یزد از راه اندازی اولین مرکز تخصصی آموزش طراحی طلا و جواهر با پیگیری خوشه طلای استان در آینده‌ای نزدیک خبر داد

«سیدمسعود عظیمی» با اعلام این خبر گفت: با توجه به اهمیت بخش طراحی به‌عنوان یکی از حلقه‌های مفقوده صنعت طلای کشور و نبود مراکز تخصصی آموزش طراحی در سطح استان، ‌راه‌اندازی این مرکز در برنامه‌های عملی خوشه طلای برای سال جاری قرار گرفت.

وی با اشاره به پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصدی این طرح، افزود: برای این مرکز هم‌اکنون فضایی حدود ۶۰ مترمربع در محل اتحادیه طلا و جواهر استان پیش‌بینی شده است که فعالیت‌های عمرانی آن در دست اقدام است.

«علی کریمی» عامل خوشه طلا نیز در خصوص اهداف راه‌اندازی این مرکز گفت: ایجاد بستری مناسب و تخصصی برای آموزش طراحان طلا و جواهر، ایجاد مزیت رقابتی برای طلای استان، افزایش توان رقابتی با مصنوعات خارجی و داخلی،‌ جذب اساتید مجرب داخلی و خارجی برای انتقال مهارت‌های طراحی به ذینفعان از جمله مهم‌ترین علل و اهداف ایجاد این مراکز در یزد است.

وی افزود: طبق برنامه‌ریزی‌ها در آینده‌ای نزدیک با تجهیز مرکز شاهد راه‌اندازی آن خواهیم بود و این مرکز محلی برای انجام دوره‌های آموزشی و مهارتی طلا و جواهر و تربیت نیروی انسانی متخصص خواهد بود.

منبع: ایسنا
 

 

بخش نظردهی بسته شده است..