برگزاری کنوانسیون گردشگری در کهن شهر یزد

no-thumbs

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد از برگزاری کنوانسیون گردشگری در بهمن ماه سال جاری در استان یزد خبرداد.

به گزارش یزدی نیوز به نقل از  تابناک یزد،فاطمه دانش یزدی گفت: ثبت جهانی بافت تاریخی یزد کار بسیار زیبا و باارزشی است که موجب همکاری و اتحاد بیشتر دستگاه های اجرایی گردید و کارهای بسیار خوبی در این برهه زمانی رخ داد.دانش یزدی با تشکر از همراهی و تعامل شهرداری یزد و شهرداری ناحیه تاریخی افزود: خوشبختانه نظافت شهر یزد قابل تحسین است که همیشه زبانزد است و مورد تأیید تمامی کسانی است که از این دیار کهن بازدید نموده اند.

وی ادامه داد: جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز توسط شهرداری و تعامل و همکاری شهرداری با میراث فرهنگی نشان دهنده این نکته است که دو ارگان همسو با هم به فعالیت می پردازند.

محمدرضا عظیمی زاده شهردار یزد نیز ضمن اعلام آمادگی شهرداری جهت همکاری با میراث فرهنگی در راستای حفظ بافت تاریخی که به عنوان اولویت شهرداری مطرح است عنوان کرد: تداوم حیات و زندگی در بافت تاریخی باارزش و دارای اهمیت فراوانی است.
وی با اشاره به این نکته که متولی بافت تاریخی مردم هستند که در آن زندگی می کنند و به آن رونق می بخشند افزود: شرایط بافت تاریخی اکنون بسیار بهتر شده است و با استقرار شهرداری ناحیه تاریخی در بافت تاریخی و در راستای حفاظت و نظارت بر بافت تاریخی روند بهبود شرایط این بافت ارزشمند را تسریع می بخشد.
 
وی افزود: خوشبختانه شهرداری دغدغه های میراث فرهنگی را به خوبی درک کرده است و ارتباط مناسبی برقرار شده است و موضوع ثبت جهانی با درایت و همراهی که این دو ارگان در حال پیگیری است.
دراین نشست عظیمی زاده شهردار یزد و کشفی پور شهردار ناحیه تاریخی شهر یزد با حضور در دفتر فاطمه دانش یزدی ضمن تبریک انتصاب وی به سمت مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد، در خصوص پاره ای از مسایل و موارد مشترک در دو حوزه بحث و تبادل نظر کردند.
 

بخش نظردهی بسته شده است..