رودک عسل خوار خسته در ندوشن یزد رهاسازی شد

در آذر ماه سال جاری یکی از همیاران محیط زیست یک عدد رودک عسل خوار از منطقه ندوشن را به مامورین حفاظت محیط زیست شهرستان میبد تحویل داد.

به گزارش یزدی نیوز  به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان یزد، این حیوان زیبا . پس از یک روز تیمار و قرنطینه در پاسگاه محیط بانی بنستان مجدد در طبیعت رها سازی گردید. 

این رودک عسل خوار بنا بر اظهارات همیار محلی به دلیل احتمالا سرمای زیاد زیر بوته ای بی حرکت افتاده بوده است که خوشبختانه با مراقبت بهبودی حاصل و به طبیعت بازگردانده شد.
رودک (گورکن) عسل‌خوار )نام علمی:( Mellivora capensis  حیوانی از خانواده راسوها و بومی آفریقا، آسیای غربی و شبه‌قاره هند است.رودک عسل‌خوار تنها عضو از زیرخانواده Mellivorinae در خانواده راسوها است و با اینکه گورکن نامیده می‌شود اما به راسوها و سمورها بیشتر شباهت دارد تا به گورکن. جثه رودک عسل‌خوار به اندازه گورکن است اما آناتومی آن مشابه یک راسوی بسیار بزرگ است. رودک‌های عسل‌خوار در محیط ‌های طبیعی در هر ساعت شبانه‌روز ممکن است به شکار بروند اما در مناطقی که انسان‌ها حضور دارند بیشتر شب‌گرد هستند. این حیوان در مناطق تحت مدیریت شهرستان مهریز و میبد نیز مشاهده و گزارش گردیده است.
لازم به ذکر است این گونه تنها پستانداری است که رنگ پشت بدن آن روشن و زیر شکم تیره و این بهترین ویژگی برای شناسایی این حیوان در طبیعت است.

بخش نظردهی بسته شده است..