در نشست هم‌اندیشی مطرح شد؛

ضرورت تغییر مکان کمربندی یزد/راه‌های دسترسی بلااستفاده مانده است

در چند سال اخیر با ایجاد راه‌های فرعی امکان ورود به کمربندی یزد به عنوان یکی از راه‌های مواصلاتی فراهم شده اما اکنون تعدادی از این راه‌ها مسدود شده و بلااستفاده مانده است.

به گزارش یزدی نیوزدر راستای بررسی مشکلات ورودی و خروجی های  منتهی به جاده کمربندی یزد با محوریت کمیسیون عمران و توسعه شورای اسلامی شهر یزد، یک جلسه هم اندیشی برگزار شد و شهردار یزد، اعضای شورای شهر، مدیرکل راه و شهرسازی و مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان یزد در آن حضور یافتند.

دسترسی بلوار شهدای گمنام به جاده کنارگذر، اتصال بلوار مناجات (دخمه) به کمربندی و اتصال پایانه مسافربری به کمربندی از مهمترین موارد مورد بحث در این نشست بود.

مرتضی شایق، رئیس کمیسیون عمران و توسعه شورای اسلامی شهر یزد در این جلسه با اشاره به هزینه‌هایی که در مسیرهای مذکور شامل آسفالت و نصب تیرهای چراغ برق و علائم راهنمایی شده است، خواستار باز شدن این مسیرها برای کاهش ترافیک شهری شد.

نیاز به همکاری دستگاه‌های ذی‌نفع برای استفاده از راه‌های دسترسی

محسن صادقیان، مدیرکل حمل و نقل و پایانه های استان یزد نیز در این زمینه اظهار داشت: پروژه اتصال بلوار شهدای گمنام  قرار بود در ابتدا به صورت تقاطع غیرهمسطح اجرا شود که با هدف اتصال شهر یزد به کمربندی غربی و اتصال کاربری‌های طرف مقابل کمربندی شامل مجموعه ورزشی، پارک علم و فن آوری و … به صورت غیر همسطح طراحی شده بود که قرار بود با مشارکت مجموعه های مذکور توسط شهرداری اجرا شود اما همه نهادهای ذی‌نفع در این طرح همکاری نکردند و این طرح اجرا نشد.

محمدرضا نقصان محمدی، مدیرکل راه و شهرسازی استان یزد نیز بیان کرد: پس از ایجاد دسترسی همسطح توسط شهرداری در بلوار شهدای گمنام، با کمربندی غربی، بعضا برخی شهروندان و رانندگانی که قصد ورود به شهر یزد را از سمت باند جنوبی کمربندی داشتند به صورت خلاف از مسیر دوربرگردان روبروی دسترسی شهدای گمنام استفاده می‌کردند که متاسفانه این محل، به یک نقطه حادثه خیز تبدیل شده بود و در نهایت با نشست با کارشناسان پلیس راهور تصمیم به بسته شدن این مسیر گرفته شد.

آزادراه انار ـ نطنز احداث می‌شود

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه احداث آزادراه انار ـ نطنز به تصویب رسیده است، گفت: این طرح در ۴۸۳ کیلومتر و در چهار قطعه انجام خواهد شد که به این ترتیب عبور وسایل سنگین از مسیر جاده کنارگذر یزد به سمت جاده پشت خلدبرین خواهد بود که این موضوع در دسترسی های مذکور تاثیر مثبت خواهد داشت و نیاز به طرح خاصی ندارد.

نقصان محمدی بیان کرد: در حال حاضر باید برای کمربندی یزد از ابتدا تا انتهای آن یک برنامه کلی داشته باشیم و با اصلاح هندسی ورودی ها و خروجی ها مسیرهای منتهی به کمربندی، این مسیرها باز شود.

حجت الاسلام عباس زارع، رئیس شورای اسلامی شهر یزد نیز در این نشست با اشاره به توسعه شهر یزد به سمت کمربندی و افزایش ساخت و ساز در این مکان گفت: اگر مسیر کمربندی از این سمت برداشته شود و مسیر تردد خودردوها (کمربندی) به سمت جنوب شهر یزد از سمت خلدبرین انجام شود با توجه به اینکه سمت جنوب (خلدبرین) با ورودی و خروجی خاصی جهت اتصال به کمربندی ندارد، دیگر شاهد این گونه مشکلات نخواهیم بود.

بلوار شهدای گمنام به رغم هزینه های سنگین به محل تخلیه نخاله تبدیل شده است

وی یادآور شد: بلوار شهدای گمنام با صرف هزینه ای سنگین از سوی شهرداری احداث شده اما متاسفانه اکنون به محلی برای تخلیه نخاله ها تبدیل شده و امیدواریم به توافقی کلی برسیم تا مشکل حل شود.

محمدرضا عظیمی زاده، شهردار یزد نیز با اشاره به اینکه قبلا در کارگروه پدافند غیرعامل موضوع دسترسی های به کمربندی بررسی شده است تا شهر سریعتر تخلیه شود، گفت: این دسترسی ها بعد از هماهنگی و نشست های مختلف به وجود آمد و این طرح ها در راستای همکاری با اداره راه و شهرسازی استان بوده است.

وی با تاکید بر اینکه خواستار اجرای طرح‌های ایمن و خوب هستیم افزود: شهرداری یزد آماده هرنوع همکاری در راستای رفع مشکل است.

مهر

بخش نظردهی بسته شده است..