انگ‌زدایی در اولویت برنامه‌های اطلاع‌رسانی در مورد ایدز

no-thumbs

کارشناس ایدز دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد با اشاره به مشکلات فرهنگی که در مورد بیماری ایدز در کشور ما وجود دارد، گفت: انگ‌زدایی از ایدز، اولویت برنامه‌های هفته اطلاع‌رسانی در مورد ایدز است.

به گزارش یزدی نیوز،مرجان پدرزاده در حاشیه جلسه کمیته پایش و ارزیابی ایدز استان یزد با اشاره به اینکه از ۱۳ تا ۱۹ آذرماه به عنوان هفته اطلاع‌رسانی از ایدز تعیین و نامگذاری شده است، اظهار داشت: برنامه‌های بسیاری برای اجرا در سطح استان یزد برای اقشار مختلف مردم پیش‌بینی شده که این برنامه‌ها در کمیته پایش و ارزیابی ایدز مورد بررسی قرار گرفته‌اند.

وی عنوان کرد: برای اجرای موفق برنامه‌های این هفته و گرفتن خروجی‌های مناسب، باید ابتدا آسیب‌های مرتبط با این بیماری و مشکلات بیماران ایدزی شناسایی شود ضمن اینکه بحث پیشگیری نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

پدرزاده، یکی از مشکلات بیماران ایدزی را انگ‌های اجتماعی دانست و بیان کرد: انگ‌زدایی از اولویت‌ها و اهداف اصلی برنامه‌های هفته اطلاع‌رسانی در مورد ایدز است.

کارشناس ایدز دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد به تشریح برنامه‌های پیش‌بینی شده برای اجرا از ۱۳ تا ۱۹ آذرماه پرداخت و اظهار داشت: تهیه برنامه‌هایی رادیویی و تلویزیونی پیرامون موضوع پیشگیری از ایدز، پاسخ به پرسش‌های متداول در مورد این بیماری و اطلاع‌رسانی از طریق رسانه‌ها از جمله این برنامه‌ها است.

وی بیان کرد: پایگاه‌های اطلاع‌رسانی در فرهنگسراها و مراکز فرهنگی، برگزاری برنامه‌های ویژه با حضور کارشناسان مطلع در مدارس، برگزاری کلاس‌های آموزشی برای سربازان در پادگان‌ها، ارائه آموزش‌های پیشگیری از ایدز به خانواده‌ها، برگزاری اردوهای فرهنگی و آ‌موزشی و … نیز از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده برای این هفته است.

پدرزاده همچنین از توزیع کتاب «نقش خانواده در پیشگیری از رفتارهای پرخطر در فرزندان» در بین خانواده‌ها را از اقدامات بسیار مهم در حوزه آموزش و پیشگیری دانست و افزود: دستگاه‌های مختلف در این زمینه با دانشگاه علوم پزشکی یزد همکاری می‌کنند.

کارشناس ایدز دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد ادامه داد: در این برنامه‌ها از حضور بیماران ایدزی نیز استفاده می‌شود ضمن اینکه شرایط حضور این بیماران در برنامه‌ها و مسابقات ورزشی و فرهنگی نیز فراهم شده است.

منبع: فارس

بخش نظردهی بسته شده است..