کاهش ۱۵ درصدی ورودی پرونده ها به دادسراهای یزد

به گزارش یزدی نیوز دادستان عمومی و انقلاب یزد گفت: با مدیریت قضایی و اقدام های پیشگیرانه در استان شاهد کاهش ۱۵ درصدی ورودی پرونده های وارده به دادسراهای یزد در سالجاری هستیم.

جمال قضاوتی در نشست شورای قضایی استان افزود: در این زمینه با تلاش مجموعه دادسراهای استان و مختومه کردن بیش از سه هزار پرونده بیش از آمار ورودی در سالجاری مجموعه دادسراهای استان کاهش ۸ درصدی پرونده های جاری را نیز رقم زده اند
وی با اشاره به برگزاری ۱۱ جلسه شورای حفظ حقوق بیت المال در سال گذشته ادامه داد: ۳ هزار و ۲۷۴ هکتار از اراضی دولتی با رفع تصرف و تجاوز به بیت المال برگردانده شد که ارزش تقریبی این اراضی بیش از ۹۳۲ میلیارد و ۸۵۰ میلیون ریال بوده است.
این مسئول ، توجه مسئولان و ضابطان قضایی استان در مسئله حفظ حقوق بیت المال را قابل تحسین ارزیابی کرد و گفت: با تلاش گسترده صورت گرفته در این مدت کمترین میزان گزارش تصرف و تجاوز به اراضی دولتی را از سوی ضابطان قضایی داشته ایم.
قضاوتی از تشکیل چهار جلسه کمیته حمایت قضایی از سرمایه گذاری با ۲۵ مصوبه در سال گذشته خبر داد و تصریح کرد: این کمیته پناهگاه امن و مورد اطمینان سرمایه گذاران در استان بوده است که با مدیریت قضایی بر پرونده های حوزه اقتصادی و سرمایه گذاری و تخصیص شعب ویژه جهت رسیدگی به این پرونده ها در دادسرا و محاکم بدوی و تجدید نظر ، رسیدگی توأم با سرعت و دقت را در دستور کار داشته و تلاش نموده در اجرای احکام هیچ حکمی منجر به تعطیلی بنگاه اقتصادی و کارگاه های تولیدی نگردد.
دادستان یزد اظهار داشت: در شرایطی که سایه شوم تحریم های ناجوانمردانه بر کشور حاکم است و کشور در یک شرایط رکود تورمی قرار دارد تلاش مجموعه قضایی ، حمایت از سرمایه گذرای های مشروع و قانونی بوده که در این کوران ، تعطیلی یک بنگاه اقتصادی و بیکاری کارگران بر مشکلات کشور و استان نیفزاید.
قضاوتی تأکید کرد: از حیثت آمار پرونده در محاکم بدوی و تجدید نظر ، رسیدگی پرونده ها با کاهش اطاله دارسی ، تسریع و میزان مختومه ها افزایش داشته است که باید با تداوم اقدامات پیشگیرانه ، کاهش بیش از پیش ورودی پرونده ها به دستگاه قضایی را رقم بزنیم. 
تابناک

 

بخش نظردهی بسته شده است..