کتاب “یزد در تراز گفت‎‎وگو” رونمایی شد

به گزارش یزدی نیوکتاب "یزد در تراز گفت‌‌وگو" همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی" با حضور "مجید جوادیان زاده" تویسنده‎‎ی این کتاب در محل کتابسرای ملک رونمایی شد.

 "مجید جوادیان زاده" در این مراسم که با حضور "محمدعلی طالبی" معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی استاندار، "علی غیاثی ندوشن" مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد، "علیرضا یزدان‎‎پور" از مرکز مطالعات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، "محمدرضا یوسفی" از نویسندگان برجسته حوزه کودک و نوجوان و جمعی از اهالی قلم و دوست‎‎داران کتاب برگزار شد، گفت: این کتاب در برگیرنده هشت گفت‎‎وگو با اندیشمندان یزدی‌‌تباری که هر یک در حوزه تخصصی خود صاحب‎‎نظر و دارای جایگاه مقبول علمی هستند و از سویی نیز به نحوی ارتباط و مراوده فکری خود را با این شهر حفظ کرده‎‎اند، در خصوص"یزد" است.

 وی با بیان این که در این گفت‎‎وگوها به ابعاد گوناگون یزد در جایگاه یک شهر کهن که اکنون درگیر مناسبات جهان مدرن است، پرداخته شده، اظهار کرد: این کتاب براساس ضرورت گفت‎‎وگو  که مفقوده امروز جوامع است،شکل گرفته است.

جوادیان زاده با اشاره به این که امروزه در هر جامعه‎‎ای اعم از مدرن یا سنتی با نهاد گفت‎‎وگو مواجه‎‎ایم، عنوان کرد: در گذشته‎‎ی کشورمان نهادهای گفت‎‎وگویی مانند قهوه‎‎خانه‎‎ها که به نوعی پارلمان گفت‎‎وگو بوده‎‎اند یا حتی خانه‎‎های قدیمی وجود داشته و اگر چه در گذر از سنتی به مدرنیته برخی چیزها به دست آورده‎‎ایم ولی برخی چیزها مانند این نهادهای گفت‎‎وگو را از دست داده‎‎ایم.

وی در بخش دیگری از سخنانش موضوع هویت یزدی را از موضوعاتی مطروحه در این کتاب خواند و گفت: متاسفانه امروز وقتی از مردمان یزد سخن گفته می‎‎شود انگار که از قرن‎‎ها قبل صحبت می‎‎شود اما در این کتاب هویت‎‎سازی براساس گذشته و حال برای آینده مدنظر قرار گرفته است.

این نویسنده یزدی که هم‎‎اکنون مدیریت امور اجتماعی و فرهنگی استانداری یزد را برعهده دارد، در پایان نیز با بیان این که بسیاری تنها در مورد مفاخر گذشته یزد شناخت دارند، علت این امر را محدود کردن خودمان در همان بازه زمانی دانست و گفت: در این کتاب سعی شده تا دایره مفاخر یزد نیز با معرفی چهره‎‎های برجسته یزدی‎‎تبار به نوعی گسترش یابد.

گفتنی است؛ کتاب "یزد در تراز گفت‎‎وگو" در قطع رقعی و ۱۷۶ صفحه توسط انتشارات آرتاکوا با شمارگان یکهزار نسخه منتشر شده است.

در انتهای این مراسم نیز مسئولان و شرکت‎‎کنندگان در این آیین رونمایی در قالب طرح کتابگردی از کتابفروشی‌‌های محدوده‎‎ میدان آزادی(باغ ملی) یزد سرکشی کردند.

ایسنا

بخش نظردهی بسته شده است..