۸۴ درصد جمعیت استان یزد سرشماری شدند

no-thumbs

معاون فنی و آموزشی ستاد سرشماری استان یزد گفت: جمعیت شمارش شده استان تاکنون حدود 938 هزار نفر است که نسبت به برآورد یک میلیون و 120 هزار نفری مرکز آمار ایران، پیشرفت 84 درصدی را نشان می دهد.

به گزارش یزدی نیوز،رضا ولی زاده گفت: تا صبح امروز و با گذشت ۲۹ روز از مرحله حضوری سرشماری عمومی نفوس و مسکن ۱۳۹۵، ۳۲۶ هزار خانوار از سوی ۳۲۲ مامور آمارگیر در سطح استان پیمایش شده اند.
وی افزود: از این تعداد، ۱۲۴ هزار خانوار معادل ۳۸ درصد در محل مصاحبه شده اند و اطلاعات آنان بطور حضوری در تبلت ها وارد شده است.
معاون فنی ستاد سرشماری یزد با بیان اینکه ۱۴۴ هزار خانوار معادل ۴۴ درصد کدآماری سرشماری اینترنتی ارائه کرده اند، تصریح کرد: ۱۰.۳ درصد خانوارهای استان هنگام مراجعه ماموران در محل حضور نداشته اند و غایب بشمار می آیند.
ولی زاده خاطرنشان کرد: همچنین در مدت مراجعه حضوری حدود ۱۲ هزار خانواده غایب از طریق اینترنت یا تلفن در سرشماری مشارکت کرده اند.
هشتمین مرحله سرشماری نفوس و مسکن در دو مرحله برگزار شد که مرحله اول به صورت اینترنتی بوده و از سوم مهر آغاز شده و با تمدید تا جمعه ۳۰ مهرماه ادامه یافت.
استان یزد با ثبت نام ۱۹۷ هزار خانوار، جمعیتی حدود ۶۵۰ هزار نفر و پیشرفت ۵۸ درصدی جمعیت در سرشماری اینترنتی، توانست رتبه عالی را در این مرحله کسب کند.
مرحله حضوری سرشماری نفوس و مسکن با مشارکت ۳۲۰ مامور از روز چهارشنبه ۲۸ مهرماه آغاز شده که تا ۲۸ آبان ماه ادامه دارد.
بر اساس سرشماری سال ۹۰ جمعیت استان یزد کمتر از یک میلیون و هشتاد هزار نفر بوده است.

منبع: ایرنا

بخش نظردهی بسته شده است..