آماری بد یا خوب؟

۱۲۲ مرکز ترک اعتیاد در یزد فعالیت دارند

مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی(ره) یزد گفت: ۱۲۲ مرکز ترک اعتیاد در یزد فعالیت دارند.

به گزارش یزدی نیوزمحمدحسین زارع با اشاره به طرح تحول سلامت، اظهار داشت: پس از گذشت سه سال از اجرای این طرح، باز هم می‌توان گفت که این طرح یکی از طرح‌های موفق پس از انقلاب بوده است.

وی خاطرنشان کرد: پیش از این طرح زمانی که بیمار به بیمارستانها مراجعه می‌کرد، حتی تا ۵۰ درصد هزینه‌های درمانی را پرداخت می‌کردند ولی الان پرداختی از جیب مردم حداکثر تا ۱۰ درصد است.

مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی(ره) یزد عنوان کرد: موضوع دیگری که در این طرح بیان شده و در حال اجراست، مکلف شدن بیمارستانهای دولتی به تامین تجهیزات و داروهای مورد نیاز مردم توسط بیمارستان است که بسیاری از مشکلات مردم را مرتفع کرده است.

زارغ بحث بعدی را در ارتباط با رابطه مالی پزشکان و بیمارستانها دانست و گفت: زایمان طبیعی هم چهارمین موردی است که در این طرح اهمیت ویژه‌ای داشته به گونه ای که زایمان طبیعی برای بیماران به صورت کاملا رایگان انجام می‌شود.

وی عنوان کرد: حضور پزشکان مقیم در بیمارستانها که در این طرح مورد تاکید قرار گرفته سبب شده که حضور پزشکان عمومی، متخصصی و فوق تخصص در مراکز درمانی افزایش پیدا کند.

مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی(ره) یزد با اشاره به اینکه ۱۲۲ مرکز درمان اعتیاد در استان یزد فعالیت دارند، گفت: این مراکز در زمینه درمان و پیشگیری از اعتیاد در استان یزد فعالیت دارند.

زارغ با اشاره به اینکه استان یزد یکی از استانهای برتر کشور در زمینه خدمات درمانی به حساب می‌آید، اظهار داشت: یکی از تلخ‌ترین حوادثی که در استان یزد پیش آمد حادثه چند روز پیش اتوبوس زائران استان یزد بود که در اقلید دچار سانحه شد و ۲۹ نفر از شهروندان را به کام مرگ کشاند.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه هیچ اقدام پیشگیرانه و آموزشی در زمینه حمل و نقل جاده‌ای انجام نمی‌شود در حالی که می‌توانستیم با کمی آموزش  به راننده جلوی این حادثه را گرفت.

منبع: تسنیم
 

 

بخش نظردهی بسته شده است..