تاکید بر خودکفایی روستاهای بخش مرکزی میبد

به گزارش یزدی نیوز،بخشدار مرکزی میبد گفت :با توجه به سال 'اقتصاد مقاومتی 'خودکفا شدن روستاهای بخش مرکزی از اولویت های این بخشداری است .
محمدشیبانی اقتصاد مقاومتی و تکیه برتوان و دانش نیروهای جوان و نخبه را یکی از راهکارهای اساسی غلبه برمشکلات اقتصادی کشور خواند و گفت:برای خودکفایی روستاها سه محور گردشگری ،خدمات و صنایع دوستدار محیط زیست را دردستور کارخود قرار داده ایم .
وی خاطرنشان کرد :نگاه براین است که روستاهایمان را خودکفا کنیم و با توجه به سال 'اقتصادمقاومتی اقدام و عمل 'خودکفایی روستاها از منابع عمومی می تواند پروژه ای از پروژه های اقتصاد مقاومتی باشد.
وی افزود:با تولید انرژی برق به ازای هر روستا حداقل یکصد کیلووات می توانیم علاوه بر تامین برق روستاها ،مازاد آن را به شبکه سراسری ارسال و از این طریق برای دهیاری ها درآمد پایدار ایجاد کنیم .
بخشدارمرکزی میبد با اشاره به پتانسیل های شهرستان میبد دربخش انرژی های تجدیدپذیر گفت: شهرستان میبد به دلیل برخورداری از نعمت خدادادی آفتاب که بیشترین تابش را در طول سال دارد می تواند در جهت تولید انرژی از این فرصت استفاده کند .
شیبانی تصریح کرد:در روستاهای بخش مرکزی میبد ایجاد ۷ نیروگاه خورشیدی ۱۰۰ کیلو واتی با اعتبار بیش از ۴۰ میلیارد ریال از دیگر اولویت های بخشداری مرکزی میبد می باشد.
شیبانی بوم گردی ،گردشگری ،خدمات و توسعه صنایع دوستدارمحیط زیست و کم آبخواه را از دیگر محورهای مورد بررسی برشمرد و افزود: این محورها هم در اولویت بعدی ما قرار دارند که امیدواریم تا پایان امسال آنها را به سرانجام برسانیم .
روستاهای بخش مرکزی میبد شامل روستاهای مهرآباد،رکن آباد،مزرعه کلانتر،جهان آباد،محمدآباد،بدرآباد می باشد و مرکز شهرستان میبد در فاصله حدود ۴۵ کیلومتری مرکز استان یزد قرار داد.

منبع: ایرنا
 

 

بخش نظردهی بسته شده است..