رای‌های احساسی و بحران‌های اجتماعی

به گزارش یزدی نیوزبرخی از اشتباهاتی که در کشور رخ می‌دهد به خاطر انتخاب نادرست ماست. دولتمردان، اعضای مجلس و شورای شهر افرادی هستند که با رای ما به قدرت می رسند.
 
چند صباحی است عملکرد برخی از اعضای شورای شهر و نمایندگان مجلس سبب اعتراض شدید مردم را فراهم آورده است. یکی از نمونه‌های آخر آن عکس گرفتن یکی از اعضای شورای شهر تهران که اتفاقا از کشتی‌گیران به نام ایران نیز بوده است با مرحوم منصور پورحیدری بود. رفتارهایی که حداقل مردم از نمایندگان خود در مجلس و شورای شهر انتظار آن را ندارند.
 
مردم در این روزها اعتراض‌های زیادی به این عضو شورای شهر کردند اما آیا بهتر نیست به جا اینکه به او اعتراض کنیم به خودمان معترض شویم. حالا که چند روزی از آن ماجرا گذشته است و عضو شورای شهر نیز با خانواده پورحیدری دیدار کرده است بهتر نیست رفتار انتخاباتی خود را در این سال‌ها مرور کنیم.
 
چه کسی در انتخابات شورای شهر سال ۹۲ به این کشتی گیر سابق ملی رای داد؟ خودم ما مردم. وقتی نام او را در فهرست دیدم با خود گفتیم ای این قهرمان جهان. با او روزهای خوبی داشتیم و چه خوب است که او را به شورای شهر بفرستیم. ما با دست خودمان یک قهرمان جهان را به شورای شهر فرستادیم بدون اینکه توجه کنیم او توان حضور در شورای شهر را دارد یا خیر؟ او می‌تواند نماینده شایسته مردم در شورای باشد یا نه؟ صرف اینکه او مرد مشهوری است با رای خودمان وی را راهی پارلمان تهران کردیم.
 
زیاد نباید از او ایراد گرفت. این کشتی گیر دوست دارد مشهور باشد، دیده شود و ما با به او کمک کردیم که از یک کشتی گیر قهرمان جهان تبدیل به عضو شورای شهر تهران شود.
 
برخی از اشتباهاتی که در کشور رخ می‌دهد به خاطر انتخاب نادرست ماست. دولتمردان، اعضای مجلس و شورای شهر افرادی هستند که با رای ما به قدرت می رسند. رایی که می‌تواند سرنوشت یک کشور را تغییر دهد. در سال‌های گذشته به ویژه در دولت‌های نهم و دهم به خوبی شاهد تاثیر رای مردم در فضای سیاسی و اقتصادی کشور بودیم.
 
بیاییم قدرت رای خود را باور کنیم. بیاییم به جای اینکه بعد از انتخاب موج انتقادها را روانه مسئولان کشور کنیم، قبل از انتخاب کمی دقت کنیم و به صرف اینکه فردی آدم مشهوری است و زمانی قهرمانی به دست آورده است او را راهی مهم‌ترین نهادهای کشور نکنیم.
 
یک عکس یادگاری باعث شد به این فکر کنیم که در انتخابات های مختلف بر اساس شایستگی رای بدهیم نه بر اساس شهرت.

*نامه نیوز

بخش نظردهی بسته شده است..