۵۵ درصد کاشی و سرامیک کشور در یزد تولید می‌شود

no-thumbs

استاندار یزد به صنعت کاشی و سرامیک استان یزد اشاره کرد و گفت: بالغ بر ۵۵ درصد کاشی و سرامیک کشور در یزد تولید می‌شود.

به گزارش یزدی نیوزسیدمحمد میرمحمدی، استاندار یزد در نشست کمیسیون هماهنگی بانکهای استان یزد گفت: گردشگری یکی از مهمترین اولویت های توسعه استان یزد است.

 

وی افزود: در این حوزه اقدامات بسیار قابل توجهی صورت گرفته که از جمله این اقدامات می توان به ایجاد ۱۰۰۰ تخت بوم گردی در استان یزد اشاره کرد که با استقبال خوب گردشگران روبرو شده است.

 

استاندار یزد خاطرنشان کرد: با اقداماتی که در راستای توسعه گردشگری در استان یزد انجام شده، خوشبختان تعداد گردشگران ما از سال ۹۱ تا به الان ۵ برابر شده که نشان گر پیشرفت استان در این حوزه است.

 

وی خاطرنشان ساخت: لازم است که بانکها برای توسعه بیشتر این حوزه، حمایت لازم از سرمایه گذاری را انجام دهند و زمینه افزایش سرمایه گذاری های داخلی و خارجی در این حوزه فراهم شود.

 

میرمحمدی گفت: یکی دیگر از حوزه هایی که در استان یزد بسیار قوی فعالیت می کند، بحث کارخانه های تولیدی کاشی و سرامیک استان هستند که بالغ بر ۵۵ درصد از کل کاشی و سرامیک کشور را تولید می کنند.

 

به گفته میرمحمدی در زمانی که ۱۶ واحد کاشی و سرامیک در کل کشور به تعطیلی کشیده شده، استان یزد با وجود اینکه بیشترین میزان تولید این محصول را در کشور دارد، هیچ واحدی تعطیل نشده و با وجود اینکه انباشت محصول در انبارها داشتند، برای بیکار نشدن کارگران به کار خود ادامه دادند.

بخش نظردهی بسته شده است..