۱۸هزار کشاورزیزد از خدمات صندوق بیمه اجتماعی برخوردارند

no-thumbs

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان یزد گفت: هم اکنون 18 هزار و600 هزار کشاورز این استان از خدمات صندوق بیمه اجتماعی بهره مند هستند.

به گزارش یزدی نیوزحسن ابراهیمی درنشست دهیاران و شوراهای روستاهای شهرستان ابرکوه در گفت و گو با ایرنا تعداد مشمولان خدمات این صندوق در استان یزد را ۸۹ هزار نفر در مناطق روستایی و عشایری عنوان کرد.
وی اظهار امیدواری کرد: با فرهنگ سازی درخصوص اهمیت این بیمه و همکاری مردم و مسئولان تمامی این مشمولان عضو صندوق شوند.
ابراهیمی بابیان اینکه صندوق بیمه روستایی دارای سه مستمری از کار افتادگی ،فوتی و بازنشستگی است ادامه داد: بیمه شدگان در صندوق بیمه روستایی می توانند باداشتن حداقل یک سال سابقه و ۹۰ روز پیوستگی سابقه متصل به زمان ازکار افتادگی و یا فوت ازمزایای پرداخت مستمری به بازماندگان و ازکار افتادگی استفاده کنند .
این مسئول بابیان اینکه برای بازنشستگی نیاز به داشتن ۱۵ سال سابقه بیمه پردازی و ۶۵ سال سن است خاطرنشان کرد: درصورتی که مصوبه مجلس توسط شورای نگهبان تایید شود افراد با سن ۷۰سال و سابقه ۱۰سال بیمه می توانند بازنشسته شوند.
وی تصریح کرد: معرفی صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان ،روستائیان و عشایر برای مسئولان و رسانه های مختلف گروهی یک وظیفه و برای هر فرد جامعه نوعی صدقه جاریه است که امیدواریم این امر مهم محقق شود.
ابراهیمی با بیان اینکه در حال حاضرعضویت در این بیمه سقف سنی ندارد افزود: هر فرد بالای ۱۸ سال بخصوص دانشجویان مرتبط با جامعه روستایی و عشایر می توانند با عضویت در این صندوق برای آینده خود برنامه ریزی کنند.

منبع: ایرنا
 

 

بخش نظردهی بسته شده است..