کتاب «حسین(ع)، شاه کلیدظهور» در یزد منتشر شد

no-thumbs

انتشارات سیمای خورشید در آستانه اربعین حسینی جدیدترین کتاب خود را با نام «حسین(ع)، شاه کلید ظهور» منتشر کرد.

به گزارش یزدی نیوزانتشارات سیمای خورشید جدیدترین اثر خود تألیف فاطمه وفایی‌خواه پژوهشگر واحد انتشارات فرهنگسرای تخصصی امام مهدی(عج) در استان یزد را به چاپ رسانید.

فاطمه وفایی خواه، مؤلف کتاب حسین (ع)، شاه کلیدظهور در خصوص هدف تألیف این کتاب اظهار کرد: در این کتاب تلاش شده تا قلوب مردمی که علاقه‌مند و داغدار امام حسین(ع) هستند، متوجه امام زمان(عج) نیز شود.
وفایی‌خواه با اشاره به بحث عبرت‌های عاشورا با توجه به بیانات مقام معظم رهبری، گفت: همه برای امام حسین(ع) و مصیبت ایشان عزاداری می‌کنیم، ولی باید از عاشورا برای انتظار مهدی موعود(عج) عبرت گرفته و الگو برداریم و در قلب‌هایمان عاشورا را به انتظار پیوند دهیم که این دو در واقع هویت شیعه هستند.
وی ادامه داد:  باید این پیوند ایجاد شود تا زمینه ظهور حضرت فراهم شود و با نور حسینی به استقبال ظهور نزدیک آخرین منجی برویم چرا که از ابتدای خلقت این رابطه وجود داشته است و در واقع زمانی که پروردگار، مهدی(عج) را منتقم عاشورا آفرید، حسین(ع) را شاه‌کلید ظهورش کرد.
وفایی‌خواه گفت: با توجه به این که یکی از مهمترین مکان‌های استجابت دعا حرم سیدالشهدا(ع) است، اگر این پیوند در قلب ما ایجاد شده باشد حتماً در چنین مکانی برای ظهور منتقمش دعا خواهیم کرد.
وی با بیان این که طلب ظهور حضرت با توجه به این که اربعین، شاهراه ظهور است، باید محقق شود؛ تصریح کرد: از آنجایی که حضور و اجتماع هرچه بیشتر افراد در این امر بزرگ، بسیار مهم است و اربعین تنها فرصت و اجتماع عظیم مشتاقان است، به نظر می‌آید که خداوند اربعین حسینی را شاه‌راهی برای منتظران لبیک‌گوی خون‌خواهش قرار داده است.
وی این کتاب را محصول خوبی برای بسته‌های فرهنگی اربعین دانست و خاطرنشان کرد: کتاب در دو هزار شمارگان به چاپ رسیده است.
وفایی‌خواه درباره محتوای این اثر نیز خاطرنشان کرد: این کتاب شامل تبیین فرهنگ عاشورا و انتظار و پیوند میان این دو است که در مقدمه به صورت چکیده بیان شده، اما مهمترین دلیل پیوند عاشورا و انتظار پیوند میان خالق این دو حماسه است؛ یعنی عاشورای حسینی و انتظار مهدوی که در قالب پیوندهای زیبای حسینی- مهدوی، رابطه بسیار عمیقی را شامل می‌شود و محتوای اصلی کتاب است.
جانشین معاونت آموزشی فرهنگسرای امام مهدی(عج) در کتاب خود راه رسیدن به ظهور را امام حسین (ع) معرفی کرد و راه معرفی امام حسین(ع) به عالم را اربعین حسینی دانست.
وفایی‌خواه یادآور شد: کتاب در نهایت زائرین را به عهد با امام زمان(عج) و نذر کردن قدم‌ها و اشک‌های حسینشان برای تعجیل در ظهور ولی‌عصر(عج) ترغیب کرده است.
به گفته‌ی وی در رابطه با پیوند امام حسین(ع) و حضرت حجت(عج)، کتاب‌های زیادی نوشته شده است ولی در کتاب حسین(ع)، شاه‌کلید ظهور سعی شده با بررسی حداکثر کتاب‌ها درباره این موضوع، چکیده و نکات مهم مبحث حاصل و به مشتاقان ارائه شود.
یادآوری می‌شود این اثر دارای سه فصل مشتمل بر فصل اول: پیوندهای زبیای حسینی- مهدوی که در چهار بخش بررسی این پیوند در کلام وحی، روایات، ادعیه و زیارات و در کلام بزرگان، ارائه شده، فصل دوم: پیوند عاشورا و ظهور و فصل سوم: پیوندهای اربعین با ظهور، تالیف شده است.
منبع: ایکنا
 

 

بخش نظردهی بسته شده است..