شعبه دادگاه اختصاصی پرونده‌های بانکی در یزد ایجاد شود

به گزارش یزدی نیوزمدیرامور شعب بانک ملت استان یزد با اشاره به مشکلات بانک‌ها در ارتباط با مطالبات، گفت: شعبه دادگاه اختصاصی پرونده‌های بانکی در یزد ایجاد شود.
مجید قدیری  در نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان یزد که با حضور رئیس کل بانک مرکزی ایران برگزار شد، اظهار داشت: یکی از مشکلاتی که بانکهای استان یزد با آن مواجه هستند، بحث زمانبر بودن بررسی پرونده‌های مربوط به مطالبات بانکها در دستگاه قضا است.

وی خاطرنشان کرد: به همین دلیل و برای رفع مشکلات موجود، موضوع تخصصی شدن حداقل یک شعبه دادگاه‌ها را برای بانکها و رسیدگی به پرونده مطالبات مطرح کردیم.

مدیر امور شعب بانک ملت استان یزد با اشاره به اینکه این اقدام هزینه‌هایی به دنبال دارد، خاطرنشان کرد: به این وسیله سرعت در زمینه برگشت مطالبات بانکها افزایش پیدا می‌کند و بانکها تا این حد با مشکل مطالبات مواجه نمی‌شوند.

قدیری تصریح کرد: یکی از موضوعاتی که در ارتباط با تولیدکنندگان با آن مواجه هستیم، تعیین تکلیف آن دسته از تولید کنندگانی هستند که مشمول نرخ ارز می‌شوند.

وی گفت: بسیاری از تولید کنندگان هستند که سندهای مختلفی به عنوان ضمانت در اختیار بانک قرار داده‌اند و به دلیل عدم تعیین تکلیف شمولیت آنها، امکان آزاد کردن هیچ یک از اسناد وجود ندارد.

منبع: تسنیم
 

 

بخش نظردهی بسته شده است..