دبیر شورای هماهنگی بانک‌های استان یزد:

میزان مطالبات بانکی در یزد رو به افزایش است

دبیر شورای هماهنگی بانک‌های استان یزد میزان مطالبات بانکی در استان را رو به افزایش خواند.

به گزارش یزدی نیوزمحمد رضایی  در جلسه شورای بانک‌‌های استان یزد که با حضور رئیس کل بانک مرکزی در استانداری یزد برگزار شد، با ارائه آماری از عملکرد و وضعیت بانک‌های استان گفت: در حال حاضر ۱۸ بانک با ۴۵۱ شعبه در استان یزد مشغول فعالیت هستند.

وی افزود: بانک ملی با ۸۸ شعبه بیشترین میزان شعب در استان را دارد و بعد از آن بانک‌های صادرات و سپه در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند و بانک توسعه صادرات نیز با یک شعبه کمترین میزان شعب بانکی در استان را به خود اختصاص داده است.

رضایی میزان منابع بانکی استان یزد را ۱۱۸ هزار و ۸۲۵ میلیارد ریال در سال جاری اعلام کرد و ادامه داد: این میزان در سال گذشته ۱۱۲ هزار میلیارد ریال بوده است که این آمار نشان از رشد ۶ درصدی منابع استان یزد دارد.

دبیر شورای هماهنگی بانک‌های استان یزد بیشترین میزان افزایش منابع بانکی استان را مربوط به بانک صادرات دانست و تصریح کرد: بانک صادرات در زمینه رشد منابع بانکی در سال جاری رتبه نخست استان را از آن خود کرده است.

وی تسهیلات پرداخت شده توسط بانک‌های استان یزد در طول ۶ ماه نخست سال جاری را ۱۰۸ هزار میلیارد ریال اعلام کرد و یادآور شد: این رقم در سال گذشته ۹۸ هزار میلیارد ریال بوده است.

رضایی خاطرنشان کرد: بانک‌های صادرات، ملی و مسکن بیشترین میزان پرداخت تسهیلات در استان را به خود اختصاص داده‌اند.

وی ادامه داد: بیشترین تسهیلات بانکی به ترتیب به حوزه‌های صنعت و معدن، خدمات و بازرگانی، مسکن، کشاورزی، سایر بخش‌ها و صادرات پرداخت شده است.

رضایی در مورد مطالبات معوق بانکی تصریح کرد: مطالبات بانکی در یزد رو به افزایش است به نحوی که امسال این رقم به ۲۵.۱۷ درصد رسیده و نسبت مطالبات به تسهیلات پرداخت شده، ۷.۸ درصد است.

مدیر امور شعب بانک ملی استان یزد در بخش دیگری از این جلسه به بیان درخواست‌های بانک‌های استان یزد و تشریح انتظارات مسؤولان دولتی و صنایع از بانک‌های یزد پرداخت و ادامه داد: صنایع استان یزد برای همراهی‌های بیشتر بانک‌ها در زمینه پرداخت تسهیلات آمادگی دارد و در صورتی که سرمایه بانک‌ها در این زمینه افزایش پیدا کند، می‌توانیم به انتظارات صنایع استان پاسخ دهیم.

رضایی همچنین خواستار اصلاح قانون عملیات بانکی شد و خاطرنشان کرد: در بسیاری از موارد ناچار به اجرای ذائقه مشتری هستیم و از آنجا که امروز رقابت میان بانک‌های دولتی و خصوصی ایجاد شده و قدرت انتخاب مردم افزایش یافته است امیدواریم اقدامی جدی در زمینه اصلاح قانون عملیات بانکی صورت گیرد.

وی در مورد نرخ‌های سود بانکی خاطرنشان کرد: نرخ‌های سودهای بانکی در بانک‌های خصوصی بیشتر از بانک‌های دولتی است و این موضوع مشکلاتی را به وجود آورده و در بسیاری از موارد برای مردم، صاحبان صنایع و … سؤال و در عین حال نارضایتی ایجاد کرده است.

رضایی با بیان اینکه در بحث پسابرجام انتظارات زیادی از بانک‌ها در استان یزد وجود دارد، خواستار تسهیل امور از سوی بانک مرکزی برای بانک‌ها به ویژه در استان‌های دارای شرایط خاص نظیر یزد شد.

منبع: فارس

بخش نظردهی بسته شده است..