عضو شورای شهر:

پیگیر واگذاری خانه‌های بافت تاریخی یزدبه سرمایه‌گذاران خارجی هستیم

عضو شورای شهر یزد از پیگیری طرحی با عنوان پردیس ملل خبر داد و گفت: بر اساس این طرح تعداد محدودی از خانه‌های بافت تاریخی به سرمایه گذاران خارجی واگذار می‌شود.

به گزارش یزدی نیوزامیرحسین رادمنش در نشستی خبری از پیگیری برای اجرای طرح پردیس ملل در بافت تاریخی یزد خبر داد و اظهار داشت: یزد از یک سو با کمبود مراکز اقامتی، از سوی دیگر با کمبود بودجه برای ساماندهی خانه های بافت تاریخی و از سوی دیگر با افزایش روزافزون آمار گردشگران خارجی مواجه است.

وی عنوان کرد: از آنجا که رویکرد استان یزد در حوزه اقتصاد، توسعه گردشگری است، اجرای طرح پردیس ملل در بافت تاریخی علاوه بر توسعه اقتصادی استان و توسعه صنعت گردشگری، ساماندهی بافت تاریخی، تامین بخشی از نیازهای زیرساختی حوزه گردشگری و تامین سلایق و نیازهای گردشگران خارجی را نیز به دنبال خواهد داشت.

رادمنش بیان کرد: بر اساس این طرح در صدد هستیم برخی خانه های بافت تاریخی را با تایید وزارت امور خارجه و بررسی تقاضا در مرکز سرمایه گذاری خارجی یزد با شرایط خاص به سرمایه گذاران خارجی واگذار کنیم تا ضمن بازسازی خانه ها منطبق با معماری بافت تاریخی، از این فضا به عنوان مرکز اقامتی برای گردشگران هموطن سرمایه گذاران استفاده شود.

عضو شورای شهر یزد خاطرنشان کرد: علاوه بر این، طرح ایجاد پژوهشکده شهرداری را نیز در دست پیگیری داریم و اساسنامه آن نیز تدوین شده و در صدد پیگیری برای اجرای آن هستیم.

رادمنش افزود: هدف از اجرای این طرح، به اشتراک گذاشتن پروژه های مختلف شهرداری یزد با مردم و استفاده از خرد جمعی برای فضاسازیِ، زیباسازی، مرمت و بهسازی، انجام پروژه های عمرانی و … است.

وی بیان کرد: علاوه بر این، در این پژوهشکده طرح های مدنظر شهرداری نیازسنجی و کارشناسی همه جانبه می شود تا در زمان اجرا با نقص مواجه نباشد ضمن اینکه در همه مراحل توسط این پژوهشکده کار انطباق اجرای پروژه با طرح تدوین شده نیز مورد نظارت قرار می گیرد.

مهر

 

 

بخش نظردهی بسته شده است..