۱۸ درصد خانوارهای یزدی هنگام سرشماری غایب بوده‌اند

no-thumbs

مدیر اجرای طرح سرشماری نفوس و مسکن 95 استان یزد گفت: 18 درصد از خانوارهای یزدی هنگام مراجعه آمارگیران به درب منازل آنها غایب بوده‌اند.

به گزارش یزدی نیوزحمیدرضا نصیری‌زاده  اظهار کرد: ماموران آمارگیر از ۲۸ مهرماه کار سرشماری حضوری را آغاز و تاکنون بالغ بر ۷۶ درصد خانوارهای یزد را آمارگیری کرده‌اند.

وی تصریح کرد: آمارگیران در محله‌های مختلف به همه منازل مراجعه کرده‌اند، اما ۱۸ درصد از خانوارها غایب بوده‌اند و اطلاعات یا کد آمارگیری آنها هنوز وارد سامانه سرشماری نشده است.

نصیری‌زاده با اشاره به اینکه فرم‌هایی توسط آمارگیران در این منازل گذاشته می‌شود، افزود: براساس اطلاعات مندرج در این فرم، خانوارهای غایب باید به سایت سرشماری مراجعه کرده و با درج کد مربوطه، اطلاعات خود را وارد کنند.

وی تصریح کرد: اگر خانواری دسترسی به اینترنت ندارد می‌تواند با برقراری تماس تلفنی با ستادهای سرشماری شهرستان خود، اطلاعات را به صورت تلفنی به آمارگیران تلفنی ارائه دهد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان یزد با اشاره به اینکه آمارهای کلی از سرشماری ۷۶ درصدی فعلی به دست آمده است، اضافه کرد: یکی از نکات جالب توجه، نسبت جنسی استان یزد است به نحوی که به ازای هر ۱۰۵ مرد، ۱۰۰ زن در استان زندگی می‌کنند.

نصیری‌زاده یادآور شد: هفت روز دیگر تا پایان سرشماری باقی است و با توجه به اینکه بسیاری از خانواده‌ها در آستانه اربعین حسینی قصد عزیمت به کربلای معلی را دارند، در فرصت باقیمانده نسبت به ثبت اطلاعات خود در سامانه سرشماری اقدام کنند.

وی ادامه داد: از آنجا که آمار افراد اعزامی به کربلای معلی از استان یزد قابل توجه است، امیدواریم همه زائران نسبت به شرکت در سرشماری اهتمام کنند.

نصیری‌زاده خاطرنشان کرد: به این منظور افرادی که هنوز اطلاعات آنها در سامانه سرشماری ثبت نشده است با ستاد سرشماری شهرستان خود تماس حاصل کنند.

منبع: فارس
 

 

بخش نظردهی بسته شده است..