۱۰هزار هکتار از باغات یزد مجهز به آبیاری تحت فشار

به گزارش یزدی نیوزدبیر انجمن صنفی آبیاری استان یزد با اشاره به اینکه ۳۷ شرکت عضو انجمن صنفی آبیاری یزد هستند، گفت: ۱۰ هزار هکتار از باغات یزد مجهز به آبیاری تحت فشار می‌شود. احمد رفیع‌زاده در حاشیه  کارگاه آموزشی "شناخت عوامل موثر در ارتقا و بهبود عملکرد شرکتهای مشاور و مجری سامانه‌های نوین آبیاری استان یزد" که پیش از ظهر امروز به پایان رسید، در گفت‌و‌گو با خبرنگاران اظهار داشت: انجمن صنفی آبیاری استان یزد در سال ۸۵ به ثبت رسید و فعالیت رسمی خود را از سال ۸۶ آغاز کرد.

وی خاطرنشان کرد: در زمان آغاز به کار این انجام، تعداد شرکتهایی که در زمینه سیستمهای آبیاری نوین در استان فعالیت داشتند کمتر از ۱۰ شرکت بود ولی الان ۳۷ موسسه فعال در این زمینه فعالیت می‌کنند.

رفیع زاده با اشاره به اینکه این شرکت‌ها همه عضو فعال انجمن صنفی آبیاری استان یزد هستند، ادامه داد: انجمن استان یزد از سال قبل به همراه نظام مهندسی کشاورزی استان یزد در زمینه تقویت شرکتهای فعال در این حوزه فعالیت می‌کند.

دبیر انجمن صنفی آبیاری استان یزد عنوان کرد: در دوره جدید سعی کردیم شرکتها را با آموزشهایی که ارائه می‌شود، بروز کنیم تا اگر مشکلی در  سیستم‌های آبیاری استان یزد وجود دارد، نسبت به رفع آن اقدام کنیم.

وی سهمیه امسال استان یزد در اجرای سیستم‌های آبیاری نوین را ۱۰ هزار هکتار دانست و گفت: شهرستانهای تفت و خاتم بیشترین سهمیه و شهرستانهای میبد و بهاباد کمترین میزان سهمیه در این زمینه را دریافت می‌کنند.

ابراهیم احمدی مسئول کمیته آموزش انجمن صنفی آبیاری استان یزد هم در گفت‌و‌گو با خبرنگاران اظهار داشت: شرکت‌هایی که در این انجمن عضویت دارند، از لحاظ علمی در سطح عالی هستند.

وی ادامه داد: کیفیت کار شرکت‌های فعال استان یزد در این حوزه به گونه‌ای است که پروژه‌های متعددی علاوه بر یزد، در استانهای فارس و هرمزگان توسط این شرکتها انجام شده است.

منبع: تسنیم
 

 

بخش نظردهی بسته شده است..