مدیر سامانه‌های نوین آبیاری:

مردم یزد بحران آب را جدی نگرفته‌اند

مدیر سامانه‌های نوین آبیاری جهاد کشاورزی یزد با اشاره به اینکه ۶۰ درصد باغات یزد قابلیت استقرار سیستمهای نوین آبیاری را دارند، گفت: متاسفانه هنوز مردم یزد بحران آب را جدی نگرفته‌اند.

به گزارش یزدی نیوزحمیدرضا درویشی‌پور اظهار داشت: سیستمهای آبیاری تحت فشار از سال ۱۳۶۸ در استان یزد به اجرا در آمده است.

وی مجموع اراضی باقی و زراعی استان یزد را ۱۳۰ هزار هکتار دانست و گفت: با بررسیهای به عمل آمده مشخص شده که ۵۰ تا ۶۰ درصد این اراضی قابلیت استقرار سیستمهای نوین را دارا هستند.

مدیر سامانه‌های نوین آبیاری جهاد کشاورزی یزد عنوان کرد: از سال ۱۳۶۸ تا به الان نزدیک به ۱۷ هزار هکتار از اراضی استان یزد به سیستم‌های نوین کشاورزی مجهز شده‌اند.

درویشی‌پور خاطرنشان کرد: با توجه به نوع نیاز زمینهای زراعی و باغی به سیستمهای خاص، هزینه‌های مربوط به این سیستمها برآورد و بر اساس این برآوردها، به کشاورزان و باغداران تسهیلات اعطا می‌شود.

وی ادامه داد: یکی از سیستم‌های آبیاری که در حال حاضر مورد استفاده قرار می‌گیرد، سیستم آبیاری قطره‌ای است که به ازای هر هکتار، مبلغ هشت میلیون و ۵۰۰ هزار تومان اعتبار مورد نیاز است.

مدیر سامانه‌های نوین آبیاری جهاد کشاورزی یزد گفت: در سیستم‌های آبیاری زراعی به ازای هر هکتار ۱۰ میلیون تومان، آبیاری بارانی هر هکتار پنج میلیون تومان و به ازای هر هکتار آبیاری تحت فشار، مبلغ سه میلیون و ۵۰۰ هزار تومان در نظر گرفته شده است.

درویشی‌پور با اشاره به اینکه استان یزد با بحران کم‌آبی روبرو  است، گفت: متاسفانه به نظر می‌رسد که مردم ایران و به ویژه یزد هنوز بحران آب را جدی نگرفته‌اند.

وی با اشاره به اینکه برخی از مردم در شست و شوی کوچه و خیابان و خودرو و ساختمان‌سازی از آب شرب استفاده می‌کنند، افزود: اگر تا پنج یا شش سال آینده بحران آب به همین حالت ادامه پیدا کند، مردم یزد با مشکلات زیادی در زمینه تامین آب حتی در بخش شرب مواجه هستند.

منبع: تسنیم
 

 

بخش نظردهی بسته شده است..