خاتم و اشکذر هیچگونه امکانات و زیرساخت فرهنگی ندارند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد با اشاره به محرومیت‌های زیرساختی در حوزه فرهنگ در برخی شهرستان‌های استان یزد اظهار داشت: شهرستان‌های خاتم و اشکذر هیچگونه امکانات و زیرساخت فرهنگی ندارند.

به گزارش یزدی نیوزعلی غیاثی ندوشن در نشست مشترک مجمع نمایندگان استان یزد با مدیران اجرایی و نظارتی حوزه فرهنگ استان یزد اظهار داشت: برخی شهرستان‌های استان یزد به لحاظ زیرساختی در محرومیت به سر می‌برند که از آن جمله می‌توان به شهرستان‌های خاتم و اشکذر اشاره کرد که هیچ امکان و زیرساختی در حوزه فرهنگی ندارند.

وی افزود: این شهرستان‌ها در عین حال تاکنون برنامه‌ها و جشنواره‌های فرهنگی بسیار خوبی در سطح ملی و استانی برگزار کرده‌اند که مورد توجه نیز قرار گرفته است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد با اشاره به اینکه اداره ارشاد استان، تقویت انجمن‌ها و تشکل‌های فرهنگی و هنری و واگذاری امور مرتبط به آنها، توجه به فرهنگ بومی و یزدی و پرهیز از برنامه‌های کلیشه‌ای و توجه به شهرستان‌ها از رویکردهای اصلی اداره ارشاد است، افزود: تلاش می‌کنیم برنامه‌های فرهنگی را با رویکردهای یاد شده به منظور تقویت بنیه فرهنگی استان اجرا کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح برنامه‌ها و جشنواره‌های مختلف فرهنگی و هنری استان یزد پرداخت و بیان کرد: حدود ۲۰ برنامه، جشنواره، کنگره و همایش فرهنگی و هنری با رویکردهای هنری، ادبی، فرهنگی، مذهبی و سنتی و بومی در یزد اجرا شده است.

غیاثی ندوشن، یکی دیگر از برنامه‌های اداره ارشاد در سال جاری را خرید کتاب از نویسندگان یزدی اعلام کرد و اظهار داشت: تاکنون ۳۰ هزار جلد کتاب به ارزش ۲ میلیارد و ۹۴۰ میلیون ریال از ناشران استانی خریداری شده است.

وی با اشاره به اینکه برنامه‌های آموزشی نیز در دستور کار اداره ارشاد استان یزد است، بیان کرد: در حوزه مطبوعات، تئاتر، هنرهای تجسمی و … کارگاه‌های مختلف آموزشی برگزار شده و چند کارگاه آموزشی دیگر نیز در دست تهیه و تدوین است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد با اشاره به اینکه اغلب اصحاب فرهنگ و هنر در رشته‌ها و شاخه‌های مختلف با مشکلات مالی دست و پنجه نرم می‌کنند، افزود: برنامه‌هایی برای اختصاص تسهیلات بانکی با سود کم برای این قشر داریم که پیشنهاد می‌کنیم توسط دست‌اندرکاران امر پیگیری شود.

منبع: فارس
 

 

بخش نظردهی بسته شده است..