۱۸ کتابخانه تخصصی کودک و نوجوان در یزد ایجاد شد‌

به گزارش یزدی نیوزمدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان یزد گفت: ۱۸ کتابخانه تخصصی کودکان و نوجوانان در استان یزد ایجاد شده است.

عباسعلی دانافر در نشست مجمع نمایندگان استان یزد با مسئولان و مدیران فرهنگی استان یزد اظهار داشت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نهادی فرهنگی است که به صروت تخصصی در حوزه کودکان و نوجوانان فعالیت می‌کند.

وی با اشاره به اینکه در استان یزد نخستین مرکز فرهنگی هنری کودک و نوجوان در سال ۵۴ تاسیس شده، گفت: کانون یک نهاد فرهنگی است که بیشتر اوقات فراغتی به حساب می‌آید.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان یزد تصریح کرد: مهمترین فعالیت این کانون احداث کتابخانه‌های تخصصی کودک و نوجوان است و تا به الان ۱۸ کتابخانه تخصصی کودک و نوجوان در استان یزد ایجاد شده است.

دانافر با بیان اینکه کمبود نیروی انسانی یکی دیگر از مشکلاتی است که با آن روبرو هستیم، ادامه داد: بعضی از شهرستانهای استان دو کتابخانه تخصصی کودک و نوجوان دارند ولی متاسفانه در شهرستان اشکذر هنوز هیچ مورد از این مراکز فرهنگی احداث نشده است.

وی با اشاره به اینکه یکی دیگر از خدمات این کانون مربوط به کتابخانه‌های سیار کودک و نوجوان است، تصریح کرد: در حال حاضر سه کتابخانه کودک و نوجوان سیار در استان یزد داریم که آمادگی راه‌اندازی سه مرکز دیگر را هم داریم.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد ادامه داد: اعتبارات کانون به دو شکل جاری و عمرانی تامین می‌شود که با توجه به مشکلاتی که در زمنیه مالی با آن مواجهیم، نیازمند حمایت نمایندگان مجلس برای افزایش این اعتبارات است

منبع: تسنیم
 

 

بخش نظردهی بسته شده است..