هشدار یک مسئول:

نظارت بر فعالیت بیمه‌ها و بانکهای خصوصی یزد افزایش یابد

مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی و بین الملل استاندار با اشاره به اینکه لازم است ناظر مقیم بانک مرکزی در یزد معرفی شود، گفت: نظارت بر فعالیت بیمه‌ها و بانکهای خصوصی یزد افزایش یابد.

به گزارش یزدی نیوز سیدحسین دشتی در نشست مجمع نمایندگان استان یزد با مدیران اقتصادی استان نظارت بر عملکرد بانکها و موسسات مالی را ضروری دانست و اظهار داشت: پیش از این ناظر بانک مرکزی در استانها حضور فعال داشت.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر این ناظر به صورت دائم در استان یزد حضور ندارد، گفت: اگر پیگیری شود که ناظر بانک مرکزی در استان به صورت مقیم حضور داشته باشد، در عملکرد سیستم بانکی استان بهبود بیشتری حاصل می‌شود.

مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی و بین الملل استاندار تصریح کرد: در حال حاضر حدود ۱۸ شرکت بیمه خصوصی در استان یزد فعالیت می‌کنند که حضور هیچ ناظری برای نظرات بر آنها تعریف نشده است.

دشتی با بیان این مطلب که اجرای نظارت بر فعالیت‌های مالی ضروری است، خاطرنشان کرد: ابزار قانونی برای نظرات بر عملکرد شرکتهای بیمه در استانها در نظر گرفته نشده است.

وی ادامه داد: در استانها هیچ مرجع نظارتی برای نظارت بر سیستم پولی نداریم و اگر این مشکل مرتفع شود می‌توان بحث‌هایی که در زمینه سیستم پولی وجود دارد را ساماندهی کنیم.
منبع: تسنیم
 

بخش نظردهی بسته شده است..