مدیرکل امور مالیاتی استان یزد:

اغلب مدارک مالیاتی در یزد فاقد شفافیت است

مدیرکل امور مالیاتی استان یزد گفت: یکی از مسائلی که در حوزه مالیات در استان یزد با آن مواجه هستیم، شفاف نبودن اغلب مدارک مالیاتی است.

به گزارش یزدی نیوزسیدرضا نوربخش در جلسه مجمع نمایندگان استان یزد با مدیران اقتصادی استان اظهار داشت: شفاف نبودن مدارک مالیاتی یکی از مشکلاتی است که در استان یزد با آن مواجه هستیم و این امر هم برای اداره مالیات و هم برای مالیات‌دهندگان مشکل‌ساز است.

وی عنوان کرد: در برخی موارد ناآگاهی سبب شفاف نبودن این مدارک است اما واقعیت این است که اداره مالیات بر اساس اسناد و مدارک کار می‌کند و شفاف نبودن مدارک امور را دشوار می‌کند.

مدیرکل امور مالیاتی استان یزد یکی دیگر از مسائل استان یزد در حوزه مالیات را مالیات بر ارزش افزوده دانست و افزود: بخشی از مشکلات این حوزه مرتبط با سخت بودن شرایطی است که قانونگذار برای پرداخت مالیات بر ارزش افزوده در نظر گرفته است.

وی بیان کرد: اگر این شرایط تسهیل شود، وصول مالیات بر ارزش افزوده و پرداخت آن توسط افراد ساده‌‌تر خواهد شد.

نوربخش تصریح کرد: از آنجا که قانون مالیات بر ارزش افزوده یک قانون موقت بود که یکباره دائمی شد و برای آن برنامه‌ریزی صورت نگرفت، مشکلاتی نیز در آن وجود دارد که امیدواریم قانونگذار برای رفع آن چاره‌اندیشی کند.

وی، فرار مالیاتی را نیز یکی دیگر از مشکلات استان یزد برشمرد و افزود: فرار مالیاتی تنها مختص افرادی نیست که اصلا مالیات پرداخت نمی‌کنند بلکه افرادی که مالیات واقعی خود را نمی‌دهند نیز از نظر ما فرار مالیاتی انجام داده‌اند.

نوربخش تصریح کرد: متاسفانه شفافیت‌های لازم از سوی برخی مؤدیان مالیاتی وجود ندارد اما به طور قطع فرار مالیاتی نیز نمی‌تواند دائمی باشد.

مدیرکل امور مالیاتی استان یزد در مورد قوانین مالیاتی که اغلب صنایع با آن دچار مشکل هستند، نیز گفت: برخی مواردی که از سوی برخی صنعتگران مطرح می‌شود ناشی از ناآگاهی، شفاف نبودن اسناد و مدارک مالی و در برخی موارد نیز به خاطر عدم تمایل به پرداخت مالیات واقعی است و در مواردی نیز ضعف‌های قانونی وجود دارد که امیدواریم نمایندگان آنها را پیگیری کنند.

منبع: فارس
 

 

بخش نظردهی بسته شده است..