۲۲ مجوز سرمایه‌گذاری خارجی در یزد صادر شد

no-thumbs

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان یزد از صدور 22 مجوز سرمایه‌گذاری خارجی در استان یزد خبر داد.

به گزارش یزدی نیوزعلی نمازی  در جلسه مجمع نمایندگان استان یزد که با حضور مدیران اقتصادی استان برگزار شد، اظهار داشت: در طول چند سال اخیر برای تسهیل سرمایه‌گذاری خارجی در یزد و جذب سرمایه‌گذاران به این استان اقدامات بسیاری انجام شده و به تازگی نیز مرکزی را به همین منظور در ساختمان مالیه قدیم یزد راه‌اندازی کرده‌ایم.

وی از جمله اقدامات انجام شده در راستای تسهیل و تشویق سرمایه‌گذاران خارجی در یزد به اخذ مشوق‌های مالیاتی، بانکی، بیمه‌ای، گمرکی و زیرساختی برای سرمایه‌گذاران اشاره کرد.

نمازی تاکید کرد: با توجه به تفاوت قوانین کشور ما با کشورهای دیگر، لازم است با در نظر گرفتن برخی مشوق‌ها، شرایط جذب سرمایه‌گذاران خارجی به کشور و استان فراهم شود.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان یزد یادآور شد: با وجود همه اقدامات انجام شده، تاکنون ۲۲ مجوز سرمایه‌گذاری خارجی در استان یزد صادر شده که تاکنون ۲۸ میلیون دلار سرمایه‌ توسط سرمایه‌گذاران خارجی وارد استان شده است.

نمازی عنوان کرد: مجموع سرمایه‌گذاری خارجی که صدور این مجوزها برای استان فراهم کرده، بالغ بر ۷۳۸ میلیون دلار است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان یزد خاطرنشان کرد: سه مورد از مجوزهای صادر شده مربوط به سال جاری است که برای سرمایه‌گذاری در شهرستان‌های اشکذر، اردکان و میبد صادر شده است.

نمازی با اشاره به اینکه در صدد جذب سرمایه‌گذاری خارجی برای همه شهرستان‌های استان یزد هستیم، افزود: برای تحقق این امر لازم است ظرفیت‌های سرمایه‌گذار در مجموعه استان و به تفکیک در شهرستان‌های مختلف در اختیار سرمایه‌گذاران قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: در این راستا کتابی مشتمل بر معرفی کامل استان یزد و شرح ۷۱ فرصت سرمایه‌گذاری شاخص و عمومی و تشریح همه ظرفیت‌های استان یزد در حوزه صنعت، تجارت و صادرات تدوین شده و در اختیار سرمایه‌گذاران قرار گرفته است.

نمازی اظهار امیدواری کرد: با تلاش مجموعه استان و تعامل مدیران اقتصادی استان با نمایندگان مجلس و مدیران ارشد استان بتوانیم شرایط سرمایه‌گذاری خارجی در یزد را بیش از پیش تسهیل کنیم.

منبع: فارس

بخش نظردهی بسته شده است..