نماینده میبد و تفت:

اعتماد سرمایه‌‌گذاران خارجی به سرمایه‌گذاری در یزد جلب شود

نماینده مردم تفت و میبد گفت: برای توسعه سرمایه‌گذاری در یزد لازم است اعتماد سرمایه‌گذاران خارجی به سرمایه‌گذاری در یزد جلب شود.

به گزارش یزدی نیوزکمال دهقانی فیروزآبادی در جلسه مجمع نمایندگان استان یزد با مدیران اقتصادی استان اظهار داشت: یزد شرایط خوبی برای سرمایه‌گذاری دارد و با توجه به ظرفیت‌هایی که از این استان در کل کشور شناخته شده، اکنون یزد در زمینه سرمایه‌گذاری به یک برند تبدیل شده است.

وی عنوان کرد: در کل کشور نیز در مجموع فضا برای جذب سرمایه‌گذار خارجی خوب است و بسیاری از شرایط در حال فراهم شدن است و به طور قطع شرایط سرمایه‌گذاری خارجی در استان یزد نیز مطلوب‌تر خواهد شد.

دهقانی فیروزآبادی با اشاره به اینکه به تدریج اعتماد سرمایه‌گذاران خارجی جلب شده و سرمایه‌گذاری مستقیم در بسیاری از استان‌ها در حال انجام است، افزود: باید از ظرفیت سفارتخانه‌ها، وزارت خارجه و سفرا نیز در این زمینه استفاده شود.

نماینده مردم تفت و میبد بر لزوم معرفی ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری در استان یزد در حوزه‌های مختلف تاکید کرد و گفت: این ظرفیت‌ها باید به شکل روشن و مشخص تدوین و در اختیار داوطلبان سرمایه‌گذاری خارجی یا سفارتخانه و … قرار گیرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به یکی از بزرگترین معضلات حوزه اقتصادی در سطح ملی و استانی اظهار داشت: مالیات، روش‌های اخذ آن و بی‌عدالتی در دریافت مالیات برای بسیاری از مردم و صنعتگران به مسأله‌ای مهم تبدیل شده است.

دهقانی فیروزآبادی عنوان کرد: اینکه یک کارمند قبل از دریافت حقوق، مالیاتش را پرداخت کند اما دولت نتواند از یک پزشک مالیات را به طور کامل دریافت کند، تبعیضی است که از نظر کارمندان دولت و کارگران باید از بین برود.

وی همچنین افزایش مالیات در برخی حوزه‌ها از جمله حوزه تولید را سبب نارضایتی تولیدکنندگان دانست و افزود: علاوه بر این، نحوه دریافت مالیات بر ارزش افزوده نیز محل اعتراض برخی تولیدکنندگان است.

وی اظهار امیدواری کرد: با افزایش نظارت در حوزه دریافت و پرداخت مالیات، این بخش اقتصادی کشور و استان سامان یابد.

منبع: فارس
 

 

بخش نظردهی بسته شده است..