مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان:

برای اخذ سند موقوفات استان یزد با مشکل مواجهیم

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد گفت: برای اخذب سند موقوفات استان یزد با مشکل مواجه هستیم و امیدواریم اداره ثبت اسناد در این زمینه تعامل لازم را داشته باشد.

به گزارش یزدی نیوزحجت‌الاسلام حسین زارع در نشست مشترک مجمع نمایندگان استان یزد با مدیران اجرایی و نظارتی استان با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۲ هزار موقوفه و ۴۰ هزار رقبه در استان یزد وجود دارد، اظهار داشت: استان یزد به لحاظ تعداد موقوفات در سطح کشور رتبه پنجم را داراست.

وی عنوان کرد: با توجه به اینکه برخی از موقوفات کاربری خود را از دست داده‌اند و در بسیاری موارد دیگر نیز حق موقوفه ادا نشده است، از نظر شاخص درآمد در رتبه هفدهم کشور قرار داریم که این نشان از ناهمخوانی موقوفات و درآمدهای آنها دارد.

زارع با اشاره به اینکه در بسیاری از موارد به ویژه در مناطق روستایی، موقوفات شناسایی نشده‌اند، عنوان کرد: شناسایی موقوفات استان در راستای عمل به نیات واقفان نیازمند عزم جدی است و در این زمینه امیدواریم بتوانیم از همکاری‌های سایر دستگاه‌ها و مردم نیز استفاده کنیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد با اشاره به اینکه در زمینه دریافت سند مالکیت برای بسیاری از موقوفات نیز دچار مشکل هستیم، افزود: البته با این وجود در سطح کشور در رتبه پنجم قرار گرفته‌ایم اما برای رسیدن به جایگاه واقعی در این زمینه راه بسیاری داریم و نیازمند همکاری اداره ثبت اسناد هستیم.

زارع زاده بیان کرد: اوقاف مظلومیت تاریخی داشته و باید تلاش کنیم ضمن شناسایی موقوفات و عمل به نیات واقفان، مردم را نیز به سمت این سنت حسنه ترغیب کنیم، چراکه وقتی مردم ببینند موقوفه شناسایی شده و در راستای نیت واقف از آن استفاده می‌شود، برای وقف انگیزه پیدا می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: بسیاری از مردم از احکام وقف بی‌اطلاع هستند به همین دلیل حق وقف را ادا نمی‌کنند اما در صورتی که کار تبلیغی و ترویجی در این زمینه انجام شود، حق وقف ادا خواهد شد.

زارع‌‌زاده در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پروژه‌های عمرانی اداره اوقاف و امور خیریه استان یزد اظهار داشت: ساخت دانشکده علوم قرآنی میبد از مصوبات سفر مقام معظم رهبری به استان یزد است اما متاسفانه ناتمام مانده که امیدواریم بتوانیم در سریع‌ترین زمان ممکن این پروژه را تکمیل کنیم.

منبع: فارس
 

 

بخش نظردهی بسته شده است..