رشد ۸۰درصدی اعتبارت گردشگری ابرکوه

no-thumbs

فرماندار شهرستان ابرکوه گفت: در سالجاری هشت میلیارد ریال اعتبار برای حوزه گردشگری ، صنایع دستی و احیا و باسازی بناهای تاریخی این شهرستان اختصاص یافته که نسبت به سال قبل 80درصد افزایش داشته است .

به گزارش یزدی نیوزنبی رسولی با اشاره به اینکه دولت تدبیر و امید به صنعت گردشگری نگاه ویژه ای دارد اظهارکرد:این میزان بودجه برای ۱۵ پروژه میراث فرهنگی هزینه خواهد شد.
وی بابیان اینکه ابرکوه بخاطر آثار طبیعی و تاریخی شاخص جزو ۱۴ شهر نمونه گردشگری کشور بشمار می رود افزود: زیر ساختهای لازم برای سرمایه گذاری در حوزه گردشگری دراین شهرستان از هر حیث فراهم است .
این مسئول بابیان اینکه درخت سرو ابرکوه نخستین درختی است که در جهان بیش از ۴۵۰۰سال قدمت دارد اضافه کرد: کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد برای ثبت جهانی این درخت کهنسال تلاش جدی داشته است .
به گفته فرماندار ابرکوه این شهرستان بیش از ۴۰۰ اثر تاریخی دارد که ۱۲۸ اثر آن درفهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.
رسولی اضافه کرد: این شهرستان ظرفیت های خوبی برای جذب گردشگر داخلی و خارجی دارد و می تواند دراین بخش ، اشتغال خوبی را فراهم آورد وموجب توسعه و آبادانی منطقه شود.
وی با اشاره به اینکه ارگ شهرسب ابرکوه با ۱۷هزارمترمربع مساحت پس از ارگ بم ، ارگ دوم ایران نام گرفته است ، خاطرنشان کرد: درصورتی که این ارگ بزرگ درکنار جاده ابرکوه یزد مرمت و احیا شود در جذب توریست و گردشگر بسیار موثر خواهد بود.
ابرکوه با ۵۰ هزار نفر جمعیت در ۱۴۰ کیلومتری غرب شهریزد واقع است.

منبع: ایرنا
 

 

بخش نظردهی بسته شده است..