آغاز مسابقات سوارکاری کورس پاییزه کشور در یزد

no-thumbs

شانزدهمین دوره مسابقات اسب دوانی کورس پاییزه قهرمانی کشور در استان یزد آغاز شد .

به گزارش یزدی نیوزاین مسابقات باحضور ۵۰ سوارکار برتر از استان های مختلف کشور در پنج هفته متوالی در روزهای جمعه از ساعت ۱۴ در مجتمع اختصاصی سوارکاری یزد پیگیری می شود.
در هفته اول این مسابقات که با حضور جمعی از مسئولان هیات سوارکاری استان و سه هزار تماشاگر برگزار شد سوارکاران در قالب چهار کورس مسافت یک هزار و ۲۰۰ متر پیست را در رقابتی فشرده طی کردند.
در پایان هفته اول و در کورس اول اسب نابغه غمخوار به مالکیت مهدی شیخ و در کورس دوم اسب معراج مفیدیان به مالکیت سیدمحمد آقایی زودتر به خط پایان رسیدند.
همچنین در کورس سوم نیز اسب ناتالیا زینلی به مالکیت ابوالفضل امینی و در کورس چهارم اسب مجیک وان اسلامی به مالکیت محمد یثربی اول شدند.
در هفته اول این مسابقات توسط هیات برگزار کننده به صاحبان اسب های برتر در مجموع بیش از ۲۵۰ میلیون ریال وجه نقد به عنوان جایزه تقدیم شد .
مسابقات کورس پاییزه کشور در یزد همه ساله به همت و نظارت و پیگیری هیات سوارکاری استان برگزار می شود.
هم اکنون در استان یزد حدود شش هزار و ۵۰۰ راس اسب اصیل عرب وجود دارد که این آمار در سطح کشور نمونه و یزد را قطب اصلی پرورش آن کرده است .
از ۵۰۰ باشگاه سوارکاری کشور ۲۴۳ باشگاه آن در استان یزد مشغول فعالیت هستند و در طول سال در برنامه های مختلف که توسط هیات برنامه ریزی می شود مشارکت دارند .

منبع: ایرنا
 

 

بخش نظردهی بسته شده است..