دولت به نوسازی صنایع یزدکمک کند

no-thumbs

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان یزد خواستار کمک و همراهی دولت با صنعتگران برای نوسازی صنایع شد.

به گزارش یزدی نیوزسید علی‌اکبر کلانتر در جلسه کارگروه صادرات استان یزد اظهار داشت: برخی کشورها نظیر مالزی، کره و ترکیه، صادرات را محور توسعه خود قرار داده‌اند و در این امر نیز موفق بوده‌اند اما زیرساخت‌ها و مولفه‌های مورد نیاز در امر صادرات نیز در این کشورها فراهم بوده است.

وی عنوان کرد: در این کشورها ابتدا خطوط حمل و نقل ریلی، هوایی، جاده‌ای و دریایی به تناسب نیاز تامین شده و سایر زیرساخت‌ها نیز فراهم شده و سدی در مسیر توسعه صادرات وجود نداشته است.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان یزد یکی از اتفاقاتی که در صنعت و صادرات استان یزد باید رخ دهد را تولید به اندازه نیاز بازار دانست و افزود: این این تناسب برقرار نشود، برای تولیدکنندگان مشکلاتی نظیر کمبود نقدینگی ایجاد می‌شود.

کلانتر در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه صنایع استان یزد برای توسعه صادرات نیازمند نوسازی است،‌خاطرنشان کرد: بخش خصوصی با دلار ۳۵۰۰ تومانی امکان نوسازی و بهسازی ندارد و لازم است دولت در این زمینه به صنعتگران کمک کند.

وی همچنین خواستار رفع مشکلات مختلف در حوزه صادرات در زمینه زیرساخت‌های دولتی و ملی شد و افزود: از جمله این موارد می‌تواند به پایانه‌ها، حمل و نقل در بخش‌های مختلف، تسهیلات بانکی و … اشاره کرد.

کلانتر، صادرات را در مجموع یک موضوع پیچیده خواند و بیان کرد: در این امر باید عوامل متعددی از جمله قیمت مناسب، کیفیت خوب، تعامل بالا و تنوع مدنظر گرفته شود.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان یزد خواستار حمایت همه‌جانبه و هدفمند از صادرات کالا در استان یزد شد و اظهار داشت: اکنون در بسیاری از بخش‌ها حمایت چندانی از تولیدکنندگان و صادرکنندگان نمی‌شود که این رویه باید تغییر کند.

وی همچنین با انتقاد از نرخ بالای بهره‌های بانکی تاکید کرد: نرخ بهره بالا، مالیات سنگین و هزینه‌های دیگر، قدرت رقابت را از تولیدکنندگان سلب می‌کند.

منبع: فارس
 

 

بخش نظردهی بسته شده است..