تا سال آینده:

۱۰۰فروند هواپیما در استان یزد تولید می شود

مجوز ایجاد کارخانه هواپیماسازی با مساعدت مسئولان استان و کشور در کنار بندر خشک استان صادر شده و تا سال آینده و با همکاری ایتالیایی ها 100فروند هواپیما در این استان تولید می شود.

به گزارش یزدی نیوزرئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت یزد طی نشستی با تشریح ظرفیت های صادراتی این استان گفت: مجوز ایجاد کارخانه هواپیماسازی با مساعدت مسئولان استان و کشور در کنار بندر خشک استان صادر شده و تا سال آینده و با همکاری ایتالیایی ها ۱۰۰فروند هواپیما در این استان تولید می شود.
محمدرضا علمدار یزدی فعالیت گمرک مستقر از سال ۱۳۶۸، وجود فرودگاه بین‌المللی برای حمل بار و مسافر با دسترسی آسان و قرارگرفتن استان یزد در چهارراه کریدور شمال جنوب و شرق غرب آسیای میانه، منطقه ویژه اقتصادی ، ایجاد بندر خشک، ایجاد مرکز خدمات سرمایه گذاری و قرار داشتن در پنج راه ریلی را از مهمترین مزیت های صادراتی استان یزد برشمرد.
وی اضافه کرد: این استان با توجه به فعالیت بندر خشک در حال تبدیل شدن به محل نگهداری کالاهای دیگر استان ها در زمینه توسعه صادرات غیرنفتی است چون هوای یزد مرطوب نیست و می تواند ظرفیت خوبی برای انبارداری کشور باشد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد ادامه داد: از سوی دیگر فرودگاه ۱۵۰۰ متری در کنار بندر خشک پیشگامان در نظر گرفته شده تا تجار بتوانند با هواپیمای شخصی خود از این فرودگاه استفاده کرده و از مزیت‌های بندر خشک بهره‌مند شوند.
وی در ارتباط با نقاط قوت و مزیت‌های صادراتی یزد گفت: تولید ۸۰۰ نوع محصول در استان ، وجود تجار و بازرگانان مجرب و خوشنام، سازمان‌های مردم نهاد فعال در زمینه صادرات و واردات، برخورداری از روابط دو جانبه بالای تجار یزدی در ایران و جهان، بالاترین حجم تولیدات گلخانه ای کشور ، دومین استان معدنی، تولید ۵۰درصد کاشی و سرامیک ایران ، تولید ۵۰درصد خوراک فولاد کشور و داشتن زنجیره کامل تولید فولاد از مهمترین این مزیت های استان یزد است.
علمدار یادآور شد: یکی از محصولات اصلی گلخانه‌ای استان یزد خیار سبز است که با استقبال بازارهای صادراتی مواجه شده به گونه‌ای که در فروشگاه‌های روسیه خیار سبز تولید شده در گلخانه‌های فهرج یزد به فروش می‌رسد.

تابناک

 

بخش نظردهی بسته شده است..