پس‌لرزه‌های پیروزی «امید» در بهارستان

به گزارش یزدی نیوزروز رای اعتماد نمایندگان بهارستان به سه وزیر پیشنهادی دولت یازدهم را باید روز «همراهی مجلس و دولت» خواند؛ روزی که نمایندگان مجلس دهم نشان دادند که مسیرشان را از مجلس نهم جدا کرده‌اند و آنچه هم‌اکنون بر دهمین دوره مجلس حکمفرماست، عقلانیت و اعتدالگرایی است و دمیدن روح امید و نشاط به جامعه. در این میان «فراکسیون امید» به عنوان مظهر و نماد این تغییر رویکرد، میانه روی را بر تندروی، منافع ملی را بر منافع فردی و جناحی و انصاف و اخلاق مداری را بر بداخلاقی و روش‌های مطرود «بگم بگم‌ها» رجحان داد و همین رویکرد توامان اعتدال و تعقل گرایی منجر به رای اعتماد مجلس به وزرای پیشنهادی دولت شد؛ رایی که می‌توان آن را به گفته رئیس فراکسیون امید نشانه «در اکثریت بودن فراکسیون امید در مجلس دهم» خواند و همچنین صحت رویکرد انتخاباتی اصلاح‌طلبان و اعتدالگرایان در اسفندماه سال ۱۳۹۴.

رقبا در اکثریت بودن فراکسیون امید را بپذیرند

محمدرضا عارف رئیس فراکسیون امید مجلس دهم ضمن تشکر از تمامی نمایندگان به خاطر اعطای رای اعتماد به هر سه وزیر پیشنهادی دولت گفت: انصافا نمایندگان همراهی فوق‌العاده‌ای داشتند و شاید بتوان مهم‌ترین پیام رای دیروز نمایندگان را همراهی مجلس و دولت دانست. وی افزود: باید به نقش محوری فراکسیون امید اذعان کنیم و در نظر داشته باشیم که از این پس نیز شاهد موفقیت‌های دیگر باشیم. عارف همچنین با تاکید بر عقلانیت حاکم بر مجلس یادآور شد: واقعیت این است که اگر فضا توسط یکی از مخالفان تند نمی‌شد، قطعا هیچ کدام از دوستان ما نیز برخورد تندی نمی‌کردند. رئیس فراکسیون امید در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: امروز رقبا باید واقعیت رقابت و اکثریت فراکسیون امید در مجلس را بپذیرند. البته ادعایی در مجلس نداریم، اما فکر می‌کنیم با اکثریتی که در اختیار داریم، کارها را بهتر پیش ببریم. نایب‌رئیس فراکسیون امید مجلس هم با اشاره به رای اعتماد مجلس به وزرای پیشنهادی دولت تصریح کرد: مجلس از آزمون خود سربلند بیرون آمد. محمدرضا تابش افزود: پیش از برگزاری جلسه رای اعتماد، پیش‌بینی ما این بود که دو نفر از وزرای پیشنهادی قطعا از مجلس رای اعتماد می‌گیرند، اما من حیث‌المجموع حوادثی اتفاق افتاد که کمک کرد هر سه وزیر پیشنهادی رای خوبی از مجلس بگیرند. تابش تاکید کرد: یکی از این دلایل، دفاع خود وزرا و دیگری تمسک مخالفان به روش‌های مطرود در جامعه موصوف به«بگم بگم‌ها» بود. راجع به مسائلی که برخی منتقدان مطرح کردند و گفتند اسناد و مدارکی در این‌باره وجود دارد، به صراحت از رئیس مجلس خواستم اگر سندی دارند منتشر کنند و برخی اسناد هم که ادعا می‌شد نقطه ضعف وزرای پیشنهادی است منتشر شد، اما مجموع این حوادث و شاید برخوردهای خلاف اخلاق به زعم نمایندگان و دفاع خوب وزرای پیشنهادی و رئیس‌جمهور و تشریح وضعیت کشور و اشاره به تنگناها و معضلات توسط آقایان و رئیس‌جمهور و همچنین هوشیاری نمایندگان باعث شد وزرای پیشنهادی موفق به کسب رای اعتماد نمایندگان شوند. نماینده مردم اردکان در مجلس ادامه داد: این رای در سایه گذشت فراکسیون امید مجلس از برخی گلایه‌ها و تلاش برای جلب نظر مستقلین و برخی اصولگرایان صورت گرفت و این امر نشان‌دهنده انسجام و قدرت و قوت این فراکسیون در مجلس است.

خبری از بگم بگم نبود!

نایب‌رئیس مجلس دهم با تاکید بر نقش عارف در موفقیت این فراکسیون در جریان اعطای رای‌اعتماد به سه وزیر پیشنهادی گفت: فراکسیون امید در جریان رای‌اعتماد به وزرای پیشنهادی با اتخاذ رویکردی منطقی و برنامه‌ریزی شده و با دوری از لابی‌گری‌های مرسوم، نسبت به تشکیل کمیته مدیریت صحن اقدام کرد و با ایجاد انسجام و همدلی میان نمایندگان فراکسیون امید با دیگر نمایندگان موفق شد به تمامی اهداف خود دست پیدا کند. نماینده اصلاح‌طلب گفت: نکته نخست این است که مجلس دهم حاشیه‌ها را به حاشیه رانده و با رویکردی اعتدالی و برنامه‌محور سعی دارد به‌جای تاکید بر افراد، در مورد برنامه‌ها تصمیم‌گیری کند. وی افزود: همچنین در جریان نشست روز گذشته خبری از بگم‌بگم‌ها و اتهام‌زنی‌ها و فیلم‌هایی که هر روز به بهانه‌ای در صحن مجلس نهم نمایش داده می‌شد، نبود و نمایندگان سعی کردند با رعایت اخلاق، از مسائلی که به اختلاف‌های جریان‌های سیاسی و احزاب دامن بزند، دوری کنند. نایب‌رئیس فراکسیون امید گفت: آن‌چه مسلم است امروز مجلس به‌طور کامل از فضای انتخابات گذر کرده و سعی دارد با نگاهی آینده‌نگر به ادامه راه توجه کند.

حنای «افترا زنی» در مجلس دهم رنگی ندارد

بهرام پارسایی سخنگوی فراکسیون امید مجلس نقش رئیس این فراکسیون در مدیریت و هدایت فراکسیون امید و رای اعتماد به وزرای پیشنهادی را غیرقابل انکار دانست و گفت که این رای مجلس چراغ سبزی به دولت برای ترمیم کابینه در بخش‌های دیگر خواهد بود. وی با اشاره به برخی پیش‌بینی‌ها در مورد عدم رای آوری دانش آشتیانی به عنوان وزیر پیشنهادی آموزش پرورش تصریح کرد: برخی افراد به ناحق افتراهایی به وزرا مخصوصا آقای دانش آشتیانی وارد کردند که کذب محض بود و تنها می‌خواستند بر آن موج سواری کنند. نفس این کار غلط و ناپسند است اما به هر حال ثابت شد که این حناها در مجلس دهم رنگی ندارد. پارسایی اضافه کرد: این درایت آقای روحانی بود که سه وزیری که موفق به اخذ رای اعتماد از مجلس نهم نشده بودند، مجددا در مجلس دهم معرفی شدند و توانستند از این مجلس رای اعتماد بگیرند. نماینده مردم شیراز در مجلس تاکید کرد: در واقع نشان داده شد که مجلس دهم برنامه محور است و به برنامه وزرا بیشتر دقت می‌کند تا اینکه بخواهد سیاسی کاری کند یا با زدن برخی انگ‌ها و اتهامات جو مجلس را تغییر دهد.

بخش نظردهی بسته شده است..