رییس دانشگاه یزد اعلام کرد:

چالش کمبود دانشجو به یزد رسید

رئیس دانشگاه یزد با اشاره به اینکه آمار دانشجویان در سطح کشور کاهش یافته است، گفت: کاهش کمبود دانشجو به یزد نیز رسیده است.

به گزارش یزدی نیوزمحمدصالح اولیا در جلسه شورای اداری استان یزد با اشاره به چالشی که دانشگاه‌های کشور با آن مواجه هستند، اظهار داشت: کمبود دانشجو از چالش‌های این حوزه است و این موضوع گریبان دانشگاه‌های یزد را نیز گرفته است.

وی عنوان کرد: در استان یزد از یک‌سو با کمبود اعتبار مواجه هستیم و از سوی دیگر بسیاری از فضاهای ایجاد شده در دانشگاه‌ها بلا استفاده مانده است.

اولیا خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه کمیت دانشگاه‌ ها در حال کاهش است، بیان کرد: باید کیفیت علم در دانشگاه‌ها مورد توجه قرار گیرد و جامعه دانشگاهی استان باید به این سمت حرکت کنند.

رئیس دانشگاه یزد با اشاره به بین المللی کردن دانشگاه های و تلاش جدی برای جذب دانشجویان از کشورهای مختلف بیان کرد: جذب دانشجو می تواند از کشورهای همسایه یا کشورهای توسعه یافته دیگر باشد و در این زمینه نیز تاکنون چند تفاهم نامه به امضا رسیده است.

اولیا اظهار امیدواری کرد: استان یزد با کیفیت بخشی آموزشی در دانشگاه‌ها و جذب و نگهداری نخبگان بتواند ویژگی دارالعلمی خود را همچنان حفظ کند.

منبع: مهر
 

 

بخش نظردهی بسته شده است..