زنگ استکبار ستیزی در مدارس استان یزد نواخته شد

no-thumbs

زنگ استکبارستیزی روز چهارشنبه همزمان با سراسر کشور به مناسبت فرارسیدن یوم الله 13 آبان و روز دانش آموز در مدارس استان یزد نواخته شد.

به گزارش یزدی نیوزرییس شورای اسلامی شهر یزد در مراسمی که به همین مناسبت در دبیرستان پسرانه خواجه نصیر ناحیه ۲ یزد برگزار شد، گفت: استکبارستیزی به معنی دوست نداشتن ظالم در قلب و زبان است و بیزاری جستن از ظالمان است.
حجت الاسلام عباس زارع با بیان اینکه شعار مرگ بر آمریکا، مرگ بر افکار و سیاست های پلید استعماری است، افزود: نمود استکبارستیزی دانش آموزان در تحصیل و کسب مقام های برتر علمی است.
وی به دانش آموزان توصیه کرد: در راه کسب علم و دانش همراه با تهذیب نفس تلاش و کشور را از بیگانگان خودکفا کنید.
معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش یزد هم گفت: امروز توطئه های استکبار و دشمنان مشهود نیست و از طریق جنگ نرم در پی فریب جوانان این مرز و بوم هستند.
علی سرداری افزود: دانش آموزان باید با بصیرت، آگاهی و ذکاوت خود در مقابل توطئه های و دسیسه های دشمنان ایستادگی و آنها را خنثی کنند.
فردا (پنجشنبه) ۱۳ آبان روز دانش آموز و روز ملی مبارزه با استکبار جهانی نام گرفته است،
به دلیلی تعطیلی مدارس در روز پنجشنبه، زنگ استبکار ستیزی یک روز زودتر در ۱۲ آبان همزمان با سراسر کشور در مدارس استان یزد نواخته شد.
تبعیدحضرت امام خمینی (ره) به ترکیه در سیزدهم آبان سال ۱۳۴۳، کشتار دانش‌آموزان در ۱۳ آبان ۱۳۵۷ در دانشگاه تهران و تسخیر جاسوسی آمریکا در ۱۳ آبان ۱۳۵۸ سه رویداد مهم این روز است.

منبع: ایرنا
 

 

بخش نظردهی بسته شده است..