رئیس سازمان برنامه و بودجه استان:

۵۸ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خارجی در حوزه گردشگری یزد انجام شد

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان یزد گفت: تاکنون 58 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خارجی در حوزه گردشگری استان یزد انجام شده است.

به گزارش یزدی نیوزحمیدرضا نصیری‌زاده  در جلسه شورای اداری استان یزد با اشاره به برنامه‌های انجام شده در حوزه اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: در یزد همزمان با سراسر کشور ستاد اقتصاد مقاومتی شکل گرفت که ۹ کارگروه در قالب این ستاد فعالیت خود را آغاز کرده‌اند.

نصیری‌زاده بیان کرد: اقتصاد مقاومتی در واقع یک اقتصاد عمومی و متناسب با نیازهای امروز و فردای کشور است بنابراین یک اقتصاد الگو است و باید به درستی تبیین شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان یزد با اشاره به تشکیل ستاد راهبردی اقتصاد مقاومتی استان یزد در گام نخست، افزود: این ستاد تاکنون ۱۳ جلسه برگزار کرده و ۵۱ مصوبه داشته و ۹ کارگروه زیرمجموعه آن نیز تاکنون در مجموع ۵۴ مصوبه داشته‌اند.

نصیری‌زاده خاطرنشان کرد: تدوین برنامه و تلاش برای تصویب و پیگیری و اجرا پس از تصویب از وظایف مهم این کارگروه‌ها است و در مرحله اجرای مصوبات نیز پایش و نظارت، فرهنگ‌سازی و گفتمان‌سازی اقتصاد مقاومتی انجام می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به واگذاری طرح‌های عمرانی نیمه‌تمام استان یزد اظهار داشت: تا پایان سال ۹۴ حدود ۱۰۳ طرح عمرانی نیمه‌تمام قابلیت واگذاری به بخش خصوصی برای تکمیل را داشت که این رقم تا پایان شهریورماه سال جاری به ۲۹۰ پروژه رسید.

نصیری‌زاده در مورد طرح خروج بنگاه‌های اقتصادی از رکود که توسط دولت به تصویب رسید نیز بیان کرد: در این طرح در استان یزد ۲ هزار و ۱۸ مورد ثبت‌نام صورت گرفت که در نهایت پس از بررسی‌های متعدد در کارگروه‌ها، هزار و ۱۹۶ واحد با نیاز مالی بالغ بر ۹ هزار میلیارد ریال به بانک‌های استان معرفی شدند.

وی خاطرنشان کرد: بانک‌ها نیز تاکنون ۴۸۲ میلیارد تومان از این مبلغ را پرداخت کرده‌اند که امیدواریم شاهد تسریع در پرداخت‌های بانکی و رفع مشکلات اقتصادی بنگاه‌های اقتصادی کوچک و متوسط باشیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان یزد در مورد صادرات غیرنفتی نیز بیان کرد: صادرات غیرنفتی استان یزد به ۷ هزار و ۴۵۰ دلار در زمینه صادرات صنایع دستی رسیده است.

وی در مورد جذب سرمایه‌گذاری خارجی در استان یزد نیز اظهار داشت: مهم‌ترین سرمایه‌گذاری‌ها مربوط به بخش گردشگری با ۵۸ میلیارد دلار سرمایه بوده است.

منبع: فارس
 

 

بخش نظردهی بسته شده است..