گزارشی از نشست احزاب یزد با حضور قائم مقام وزیر کشور:

سخنگوی اصولگرایان :تصمیم‌گیری اتاق فکرهای خارج از یزد برای یزد/استاندار:هیچ گروهی خارج از استان در مدیریت استان دخالت ندارد

یکی از مهم‌ترین مسائل سیاسی و امنیتی در استان یزد، تصمیم‌گیری اتاق فکرهایی خارج از استان و خارج از مجموعه مدیران برای یزد است و در این زمینه بعضا خط قرمزها نیز رعایت نمی‌شود.

به گزارش یزدی نیوزسخنگوی اصولگرایان استان یزد گفت: یکی از مهم‌ترین مسائل سیاسی و امنیتی در استان یزد، تصمیم‌گیری اتاق فکرهایی خارج از استان و خارج از مجموعه مدیران برای یزد است و در این زمینه بعضا خط قرمزها نیز رعایت نمی‌شود.

مهران فاطمی در نشست احزاب استان یزد با حضور قائم مقام وزیر کشور با اشاره به اینکه بالندگی هر کشور در گرو نشاط است و نشاط ابعاد مختلف دارد، اظهار داشت: نشاط سیاسی یکی از ابعاد نشاط است که متولی آن احزاب هستند.

وی با تقسیم‌بندی مباحث مدنظر خود در چند محور بیان کرد: امنیت یکی از مباحث مهم در استان یزد و زیربنای توسعه است و استان یزد با توجه به اینکه ۱۰ تا ۱۵ درصد جمعیتش را اتباع خارجی تشکیل می‌دهند، در این زمینه هم به لحاظ امنیتی و هم به لحاظ فرهنگی با مشکلاتی مواجه است.

فاطمی، مسأله دوم استان یزد را ۱۷ سال خشکسالی پی‌درپی دانست و افزود: کمترین میزان انتقال آب به استان یزد را داشته‌ایم ضمن اینکه خط انتقال آب به یزد دائم تهدید می‌شود و لازم است مدیریت سیاسی استان‌های دیگر نیز در این زمینه وارد عمل شوند.

سخنگوی اصولگرایان استان یزد در مورد مسائل سیاسی استان یزد نیز بیان کرد: در استان یزد مؤسسات فرهنگی و آموزشی بسیاری در حال فعالیت هستند که در مواردی از مسؤولان استانی نیز عضو هیأت مدیره این مؤسسات هستند اما عملکرد این مؤسسات کاملا سیاسی است.

وی همچنین فعالیت احزاب منحل شده در پوشش‌های دیگر و فعالیت برخی احزاب بدون مجوز در استان یزد را نیز از مهم‌ترین مسائل سیاسی استان یزد برشمرد.

فاطمی یکی دیگر از مسائل استان یزد در حوزه سیاسی را تصمیم‌گیری اتاق‌ فکرهایی خارج از استان و خارج از مدیران برای استان دانست و بیان کرد: بعضا افرادی در این اتاق فکر حضور دارند که خط قرمز به شمار می‌روند.

وی در مورد لایحه تقسیمات کشوری نیز بیان کرد: در حوزه سیاسی یکی از بزرگترین مشکلات ناعادلانه بودن تقسیمات کشوری بر مبنای جمعیت، مساحت و … است ضمن اینکه امکانات استان نیز به شکل عادلانه بین شهرستان‌ها توزیع نشده است.

سخنگوی اصولگرایان استان یزد در مورد مشکلات اقتصادی نیز اظهار داشت: مشکلات شدید اقتصادی کمر مردم را شکسته و فاصله طبقاتی در میان مردم افزایش یافته است از سوی دیگر ۶۰ درصد واحدهای صنعتی استان یزد زیر ظرفیت کار می‌کنند اما همه این مشکلات معطوف به برجام و دولت‌های گذشته شده است.

وی، مالیات‌های سنگین، عدم فعالیت موثر ستاد اقتصاد مقاومتی، عدم همکاری بانک‌ها در ارائه تسهیلات به صنایع دارای مشکل اقتصادی و … را نیز از دیگر مشکلات اقتصادی استان یزد برشمرد.

فاطمی در مورد آسیب‌های اجتماعی نیز بیان کرد: به‌رغم اینکه مقام معظم رهبری در این زمینه تذکرات بسیاری داده‌اند، در استان یزد عزم جدی و هماهنگی بین دستگاه‌ها مشاهده نمی‌شود و هر روز شاهد افزایش آسیب‌هایی نظیر طلاق، اعتیاد و … هستیم.

به گزارش فارس،سخنگوی اصولگرایان استان یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه استاندار یزد خود را در ابتدای ورود، اصولگرای اصلاح‌طلب خواند و افزود: متاسفانه در عزل و نصب‌های استان،‌ فراجناحی بودن استاندار دیده نمی‌شود و این موضوع نه تنها در سطح مدیران بلکه گاه تا سطح عزل و نصب کارشناسان نیز مشاهده می‌شود.

اما استاندار یزد گفت: هیچ گروهی در داخل یا خارج استان یزد در تصمیمات مربوط به مدیریت استان دخالت ندارد.

«سیدمحمد میرمحمدی» با اشاره این که همه احزاب برای سربلندی کشور دغدغه دارند، اظهار کرد: احزاب با فعالیت‌های متنوع، متولی نشاط سیاسی هستند.

وی با بیان این‌که تضارب آرا کشور را در عرصه‌های مختلف به جلو هدایت می‌کند، گفت: ما باید از همه نظرها و پیشنهادات به‌عنوان فرصتی برای توسعه بیش از پیش استفاده کنیم.

میرمحمدی در خصوص بحث خشکسالی که از سوی نماینده اصولگرایان در این جلسه مطرح شد، افزود: استانداری آمادگی پذیرش و بررسی هرگونه نظری در مورد مدیریت بحث خشکسالی در استان را دارد.

به گزارش ایسنا این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که وضعیت پرداخت تسهیلات در دولت یازدهم از وضعیت مطلوبی نسبت به گذشته برخوردار است، تصریح کرد: استان یزد در حوزه پرداخت تسهیلات بانکی رتبه پنجم کشور را کسب کرده است.

استاندار در ادامه بحث اقتصاد مقاومتی را از اولویت‌های جدی اجرایی در استان یزد دانست و خاطرنشان کرد: این استان یکی از استان‌های‌ است که در بحث تحقق اهداف اقتصادی با دقت نظر زیاد نسبت به پیگیری مرتبط اقدام کرده است.

وی در خصوص عزل و نسب‌های دولت تدبیر و امید در استان یزد گفت: کارآمدی، تجربه، عدم نگاه افراطی و تفریطی، وجدان کاری بالا و صبوری، از جمله شاخص‌های انتخاب مدیران و دست‌اندرکاران حوزه‌های مختلف در استان یزد است.

این مقام مسئول با بیان این‌که هیچ گروهی در داخل یا خارج استان یزد در تصمیمات مربوط به مدیریت استان دخالت ندارد، افزود: متعادل کردن مجموعه مدیریتی استان در راستای توسعه بیش از پیش ضروری است.

میرمحمدی با اشاره به ضرورت ساماندهی فعالیت احزاب در استان یزد گفت: تشیکل کمیته تشکل‌ها و احزاب در استان با برگزاری جلسات عمومی از جمله اقدامات ارزشمند در راستای نشاط سیاسی و اجتماعی است.

استاندار با بیان این‌که فضای فعالیت سیاسی در استان یزد مهیاست، خاطرنشان کرد: برخی اقدامات باید در شرایط مطلوب نسبی انجام شود.

تابناک

 

بخش نظردهی بسته شده است..