عضو هیأت مدیره ستاد دیه:

۱۵۷ زندانی جرائم غیرعمد در زندان‌های یزد

عضو شورای اسلامی شهر یزد و عضو هیأت مدیره ستاد دیه استان یزد گفت: در حال حاضر 157 زندانی جرائم مالی غیرعمد در زندان‌های استان یزد به سر می‌برند.

به گزارش یزدی نیوزسیده‌حمیده وزیری  در جلسه علنی شورای شهر یزد با حضور معاون وزیر دادگستری با اشاره به اینکه یکی از مسائل قابل توجه در حوزه قضایی استان یزد، وجود آمار بالای زندانیان جرائم مالی غیرعمد است، اظهار داشت: در حال حاضر ۱۵۷ زندانی جرائم مالی غیرعمد در زندان‌های یزد به سر می‌برند.

وی با بیان اینکه مهریه، چک برگشتی به دلیل ورشکستگی، دیه قتل غیرعمد و … عمده‌ترین جرائم مالی غیرعمد استان یزد را تشکیل می‌دهد، افزود: برای آزادی این تعداد زندانی ۲۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

وزیری ادامه داد: این در حالی است که هر سال به ویژه در ماه مبارک رمضان تعداد زیادی از زندانی جرائم غیرعمد آزاد می‌شوند اما هر سال بر تعداد آنها افزوده می‌شود.

عضو شورای اسلامی شهر یزد با بیان اینکه اغلب افرادی که به دلیل جرائم مالی غیرعمد در زندان‌های یزد گرفتار شده‌اند، جوانان هستند که امیدواریم با حضور بیش از پیش خیران به این امر و مساعدت‌های مالی، بتوانیم شاهد آزادی آنها و بازگشتن به آغوش خانواده‌ها و آغاز کار و فعالیت آنها باشیم.

وی با اشاره به اینکه ۷۱ نفر به دلیل عدم توانایی در پرداخت مهریه در زندان هستند، عنوان کرد: بیشترین آمار زندانیان جرائم غیرعمد را زندانیان مهریه تشکیل می‌دهند که امیدواریم این آمارها خانواده‌ها را نسبت تعهداتی که در زمان ازدواج می‌دهند، هوشیارتر کند.

وزیری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مشکلات شهروندی در شهر یزد بیان کرد: یک پنجم جمعیت یزد را اتباع افغانستانی و دیگر اتباع خارجی تشکیل می‌دهند که بر اساس قانون باید برای آنها نیز حقوق شهروندی قائل شد اما لازم است اتباع مجاز و اتباع غیرمجاز تفکیک شوند.

وی با اشاره به اینکه این شکل از مهاجرت‌ها، جرم‌خیزی یزد را افزایش داده است، افزود: کنترل اتباع خارجی از اهمیت بسیاری برخوردار است و امیدواریم دستگاه‌های مرتبط در این زمینه جدی‌تر پای کار باشند.

منبع: فارس
 

 

بخش نظردهی بسته شده است..