معاون استاندار یزد: قصه از ابزارهای تمدن‌ساز و فرهنگ‌ساز

no-thumbs

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد گفت: قصه و قصه‌گویی ظرفیت بسیار خوبی برای انتقال فرهنگ‌‌ها و ارزش‌ها و یکی از ابزارهای تمدن‌ساز و فرهنگ‌ساز است.

به گزارش یزدی نیوزمحمد علی طالبی در آیین اختتامیۀ مرحلۀ استانی نوزدهمین جشنوارۀ بین‌المللی قصه‌گویی یزد با اشاره به ظرفیت‌های بسیار بالای استان در حوز‌های مختلف از جمله فرهنگ و هنر افزود: نماد این ظرفیت‌ها در قصه‌پردازان بزرگی مانند مهدی آذریزدی جلوه‌گر شده است و باید ضمن قدردانستن این ظرفیت‌ها بتوانیم آذریزدی‌های دیگری را نیز به جامعه تحویل دهیم.
وی با اشاره به اینکه قصه یک بعد بسیار خوب آن انتقال فرهنگ‌ها و ارزش‌های انسانی مشترکی است که در جهان وجود دارد اظهار داشت: ما می‌توانیم از راه قصه و قصه‌گویی در دنیای پرآشوب و درگیر جنگ و جدال امروز این ارزش‌های انسانی مشترک را به جهانیان منتقل و بر روی آنها پافشاری کنیم.
این مسئول با بیان اینکه در گذشته کم‌کاری‌هایی انجام شده و در موضوع جامعه‌پذیری در کشور با مشکلاتی روبه‌رو بوده‌ایم افزود: اگر در گذشته این را به کودکان مان آموزش داده و آنها را با نقش‌هایی که باید در آینده در جامعه بر عهده بگیرند، آشنا کرده بودیم، بخش زیادی از مشکلاتی که امروز در حوزۀ فرهنگی، اجتماعی و حتی سیاسی داریم را نداشتیم.
طالبی گفت: از امروز باید تلاش کنیم برای جامعه و کودکان‌مان آینده‌ای خوب را بسازیم و ارزش‌های والای فرهنگی خودمان را از طریق ابزارهای گوناگون که یکی از آنها قصه است به دنیا انتقال دهیم.
وی ادامه داد: متاسفانه مردم دنیا آن‌چنان که باید با ارزش‌های والای فرهنگی و انسانی جامعه ایران آشنا نیستند و کسانی هم بودند که تلاش می‌کردند برای جهانیان تصویر غیرواقعی از ایران بسازند و چه بسا که شاید رفتارهای برخی از ماها نیز به تصویرسازی آنها کمک کرده است.
طالبی در پایان سخنان خود اظهار امیدواری کرد: بتوانیم با ابزار فرهنگ، هنر و قصه و قصه‌گویی فرهنگ ایران را به مردم دنیا بیشتر و بهتر از گذشته معرفی کنیم و رسالت خود را به ایران، گذشتگان پرافتخارمان و آیندگان انجام دهیم.
همچنین مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد گفت: قصه و قصه‌گویی در طول تاریخ برای همۀ ملت‌ها از جایگاه والایی برخوردار بوده است.
عباسعلی دانافر ادامه داد: قصه در انتقال مفاهیم تربیتی و ارزش‌ها از بهترین ابزارها است و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان نیز بر موضوع قصه و قصه‌گویی و ترویج آن تأکید فرآوانی دارد.

منبع: ایرنا
 

 

بخش نظردهی بسته شده است..