فعالیت‌های آموزشی حقوق شهروندی در یزد افزایش یابد

no-thumbs

رئیس شورای اسلامی شهر یزد، خواستار افزایش فعالیت‌های آموزشی مرتبط با حقوق شهروندی در یزد شد.

به گزارش یزدی نیوزحجت‌الاسلام عباس زارع در جلسه علنی شورای شهر یزد با اشاره به اهمیت حقوق شهروندی اظهار داشت: حقوق شهروندی در دین مبین اسلام نیز بسیار توصیه شده و مورد توجه قرار گرفته و علاوه بر دستورات دینی در این زمینه، در کشور ما از چند هزار سال قبل قوانین حقوق بشر تدوین شده است.

وی با اشاره به اینکه نخستین قوانین تدوین شده در مورد حقوق بشر متعلق به کشور ایران است، بیان کرد: کشور ما در این زمینه ید طولایی دارد و این مهم در فرهنگ و تمدن ما مورد توجه قرار گرفته است.

رئیس شورای اسلامی شهر یزد، توجه دین و مذهب و تمدن کهن ایران به حقوق شهروندی و حقوق بشر را مایه افتخار خواند و افزود: امروز نیز در کشور ما قوانین مرتبط با حقوق شهروندی و حقوق بشر به بهترین نحو ممکن اجرا می‌شود.

وی با تاکید بر لزوم آگاهی بخشی به مردم در زمینه حقوق شهروندی بیان کرد: آموزش حق طبیعی مردم است و در زمینه آموزش شهروندی نیز باید شاهد افزایش و ارتقاء فعالیت‌ها باشیم.

زارع تصریح کرد: غربی‌ها و آمریکایی‌ها در شرایطی کشور ما را در زمینه عدم رعایت حقوق بشر محکوم می‌کنند که هم خود ناقضان بزرگ حقوق بشر هستند و هم ایران از دیرباز قائل به رعایت حقوق شهروندی بوده است.

رئیس شورای اسلامی شهر یزد تاکید کرد: غرب تنها به دنبال بهانه‌ای برای سرپوش گذاشتن به روی جنایت‌ها و آدم‌کشی‌های خود است و می‌خواهد با معطوف کردن ذهن مردم دنیا به بهانه‌های واهی از ایران، جنایات خود را مخفی کند که البته در این زمینه موفق نبوده است.

زارع یادآور شد: مسؤولان ما اکنون نیز در صدد ایجاد کلینیک‌های حقوق شهروندی در سطح کشور هستند و این مهم قرار است با افزایش همکاری و تعامل شوراهای شهر، شهرداری‌ها و وزارت دادگستری محقق شود.

به گزارش فارس، جلسه علنی امروز شورای شهر یزد با حضور معاون وزیر دادگستری برگزار شد.

بخش نظردهی بسته شده است..