با امضای تفاهم‌نامه میان وزارت دادگستری و شورای شهر:

یزد به عنوان پایلوت اجرای طرح “کلینیک حقوق شهروندی” انتخاب شد

یزد با امضای تفاهم‌نامه میان وزارت دادگستری و شورای شهر یزد، به عنوان پایلوت اجرای طرح "کلینیک حقوق شهروندی" انتخاب شد.

به گزارش یزدی نیوزنشست علنی سیصد و بیست و چهارم شورای اسلامی شهر یزد با حضور ۱۱ نفر از اعضا، شهردار یزد، معاون وزیر دادگستری، رئیس کانون وکلای دادگستری یزد و مدیر بورس منطقه‌ای یزد برگزار شد.

یکی از برنامه‌های اصلی که بخش قابل توجهی از زمان نشست را به خود اختصاص داد، بحث بررسی طرح اجرای کلینیک‌های حقوق شهروندی در شهر یزد بود.

در این نشست ابتدا محمود عباسی معاون حقوق بشر وزیر دادگستری به بیان توضیحاتی در ارتباط با ضرورت تشکیل این کلینک‌ها و علت انتخاب شهرهای یزد و قزوین به عنوان پایلوت اجرای طرح پرداخت.

پس از این توضیحات هر یک از اعضای شورای شهر یزد سوالات و مطالب خود مرتبط با این طرح، آسیب‌های اجتماعی و سایر مباحث مرتبط با وزارت دادگستری را مطرح کردند.

با پایان یافتن سوال و جوابهای اعضای شورا و معاون وزیر دادگستری، متن تفاهم نامه قرائت و سپس به امضای طرفین قرارداد رسید که با توجه به پیش‌بینی‌های انجام شده، شهر یزد نیازمند ۳۰ کلینیک حقوق شهروندی است که ۷ مورد این کلینیک‌ها تا ۱۰ روز آینده ایجاد می‌شود.

همکاری و تعامل در حسن اجرای قوانین و مقررات، اخذ نظریات علمی و مشورتی اساتید در ارتباط با مباحث مرتبط با حقوق بشر و حقوق شهروندی، تهیه و اجرای برنامه‌های آموزشی در راستای ارتقای سطح فرهنگ عمومی و توجه مردم به مصادیق حقوق بشر و حقوق شهروندی و ارائه کمک‌های فنی به شهرداری و شورای شهر در مبارزه و پیشگیری از فساد از جمله مباحثی است که در این تفاهم نامه به آن اشاره شده است.

منبع: تسنیم
 

 

بخش نظردهی بسته شده است..