نماینده یزد:ترمیم کابینه پاسخی به مطالبات مردم است

به گزارش یزدی نیوزیک عضو فراکسیون امید با بیان اینکه ترمیم کابینه پاسخی به خواسته‌های مردم است، گفت: سه وزارتخانه‌ای که مورد ترمیم قرار گرفتند، نقاط ضعف عملکرد دولت به حساب می‌آمدند و درخواست‌های زیادی از سوی مردم برای تغییر در این وزارتخانه‌ها به نمایندگان مجلس ارائه می‌شد.

"سید ابوالفضل موسوی بیوکی" در نشست جمعی از فعالین سیاسی، اجتماعی و فرهنگی استان یزد، بیان کرد: نمایندگان مجلس نظر مساعدی بر روی وزرای پیشنهادی ورزش و جوانان و فرهنگ و ارشاد اسلامی دارند، اما کار وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش برای گرفتن رای اعتماد از مجلس سخت‌تر است.

وی اظهار کرد: تلاش برای ترمیم کابینه ابتدا با درخواست استیضاح وزیر آموزش و پرورش از سوی برخی نمایندگان شروع شد، هرچند طی جلسات وزیر آموزش و پرورش با نمایندگان از تعداد امضای استیضاح کنندگان کاسته شد اما همه استیضاح کنندگان قانع نشدند تا اینکه فراکسیون امید از رییس جمهور خواست وزیر آموزش و پرورش به جای استیضاح، استعفا دهد.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همزمان با مطرح شدن استیضاح وزیر آموزش و پرورش، بحث تغییر در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مطرح شد؛ از یک سو نمایندگان به دلیل کوتاه آمدن وزیر در برابر فشارهای بیرونی، از وی رضایت نداشتند و از سوی دیگر مخالفان دولت هم فشارهای زیادی بر وزیر فرهنگ و ارشاد وارد کردند.

موسوی افزود: وزیر سابق ورزش و جوانان هم نتوانست به خوبی از عملکرد خود دفاع کند و با توجه به مطالبات مردم، فضا برای تغییر این وزیر فراهم شد.

وی گفت: وزارت آموزش و پروش با بخش وسیعی از مردم ارتباط مستقیم دارد که با توجه به نارضایتی های معلمان و بازنشستگان آموزش و پرورش، عملکرد دولت زیر سوال رفته بود و نیاز به تغییر در این وزارتخانه احساس می شد.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دو وزارتخانه دیگر هم شرایط مشابهی داشتند که سرانجام کار به تغییر وزرای آنها کشید.

موسوی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به در پیش بودن حرکت عظیم پیاده روی اربعین حسینی(ع)، گفت: متاسفانه ستاد اربعین استان با مضیقه مالی مواجه است و برای تامین اهداف خود توان مالی لازم را ندارد، در این زمینه نیاز به همت عالی مردم، مسئولین و کارآفرینان استان داریم تا ماموریت استان یزد در پیاده روی اربعین به خوبی محقق شود.

منبع: ایسنا
 

 

بخش نظردهی بسته شده است..