واگذاری زمین به واحدهای صنعتی غیرآلاینده در شهرک صنعتی اشکذر

no-thumbs

شهردار اشکذر گفت: شهرداری برای استقرار واحدهای صنعتی غیرآلاینده در شهرک صنعتی نیکو به صورت اقساط 24 ماهه به شرط کسب جواز تاسیس از سوی مراجع مربوطه زمین واگذار می کند.

به گزارش یزدی نیوزمهدی جعفری پوربا بیان آنکه واگذاری زمین های شهرک صنعتی نیکو شهرستان اشکذر از سوی فرمانداری، منابع طبیعی، مسکن و شهرسازی و شهرداری صورت گرفته اظهار داشت: ۱۸۰ هکتار از زمین های این شهرک از سوی شهرداری به متقاضیان واگذار یا در حال واگذاری است.
وی نزدیکی به جاده بین المللی را از مزیت های شهرک صنعتی نیکو شهرستان اشکذر دانست و افزود: بزرگترین مشکل شهرک بالا بودن سطح آب است که به علت دژ مانند بودن خاک، امکان نفوذ آب در بعضی از قسمت های شهرک وجود ندارد.
شهردار اشکذر نبودن تصفیه خانه پساب های صنعتی را مشکل دیگر شهرک صنعتی نیکو عنوان کرد و گفت: شهرداری اشکذر در حال پیگیری است تا در صورت امکان با مشارکت بخش خصوصی تصفیه خانه ای فاضلاب دراین شهرک ایجاد نماید.
وی تصریح کرد: بیشتر مناطق شهرک برق رسانی شده و برای ایجاد شبکه مخابرات تاکنون پنج میلیارد ریال سرمایه گذاری صورت گرفته وآب شهری نیز به شهرک صنعتی انتقال یافته است.
جعفری پور افزود: برای ساماندهی جاده های شهرک از سال گذشته تا کنون حدود ۲۰ میلیارد ریال برای زیرسازی، مخروط ریزی و آسفالت سرمایه گذاری شده است.
وی از ایجاد ۵.۳ کیلومتر روشنایی از کارخانه عقیق تا گلدیس کاشی خبرداد و هزینه آنرا بالغ بر ۶ میلیارد ریال عنوان کرد.
شهردار اشکذر ساماندهی ورودی و خروجی های شهرک صنعتی نیکو برای کنترل پساب های صنعتی که منجر به آلودگی شده را از دیگر بنامه ها عنوان کرد و افزود: به جز دو ورودی و خروجی عقیق و گلدیس تمام ورودی و خروجی های دیگر شهرک در حال بسته شدن است .
جعفری پور افزود: شهرداری در نظر دارد دفتری را برای انجام امور شهرک به صورت مستقل ایجاد نماید که هم اکنون ایجاد آن در حال پیگیری است.
وی خاطر نشان کرد: انتقال آب از تصفیه خانه فاضلاب یزد برای فضای سبز شهرک از دیگر برنامه هاست که در این خصوص تفاهم نامه ای نیز با شهرداری یزد، زارچ و شاهدیه صورت گرفته تا مقداری از آب تصفیه خانه فاضلاب یزد به به شهرک صنعتی نیکو اشکذر انتقال یابد.
وی افزود: با هماهنگی محیط زیست مکانی برای تخلیه نخاله های ساختمانی و صنایع در نظر گرفته شده است.
۶۳ کارخانه با حدود ۴۰۰۰ کارگر در شهرک صنعتی نیکو شهرستان اشکذر فعال است.

منبع: ایرنا

بخش نظردهی بسته شده است..