علت اختلالات تلفن همراه در یزدمشخص شد:

تجهیز سامانه‌های BTS به سیستم ۴G‌

اخیراً اختلالات تلفن‌های همراه اول در استان یزد به نارضایتی برخی از مشترکان منجر شده است، اما شرکت مخابرات استان اعلام می‌کند که این اختلالات ناشی از تجهیز سامانه‌های BTS به سیستم 4G‌ در استان است و نهایتاً به ارتقای ارائه خدمات به مشترکان منجر خواهد شد.

به گزارش یزدی نیوز«عبدالمجید معنوی» مدیر روابط عمومی شرکت مخابرات استان یزد در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، در این‌باره تصریح کرد: همانطور که قبلاً نیز از سوی مخابرات استان اعلام شده بود، نسل چهارم تلفن همراه۴G  برای مشترکین همراه اول در شهر یزد در حال راه‌اندازی است که در همین راستا سامانه‌های تلفن همراه BTS در حال تجهیز به سیستم‌های ۴G  هستند و اختلالات شبکه نیز ناگزیر در محدوده‌ی این سامانه‌ها رخ می‌دهد.

وی با بیان این‌که تجهیز سامانه‌های مذکور به نوبت در حال انجام است، تصریح کرد: با توجه به این‌که شهروندان در مناطق مختلف شهر در حال تردد هستند، معمولاً آن دسته از مشترکانی که در محدوده سامانه‌های در حال تجهیز قرار می‌گیرند، این اختلال را احساس می‌کنند.

به گفته‌ی معنوی، هم‌اکنون همراه اول در استان یزد دارای بیش از یک میلیون و ۹۹ هزار خط دایری است و ضریب نفوذ تلفن همراه اعم از اعتباری و دائم در استان بیش از ۱۰۱.۵ درصد است.

این مسئول، پیش‌بینی زمان پایان نصب این تجهیزان و پایان اختلالات را دشوار دانست و یادآور شد: البته با فعال شدن سرویس ۴G، مشترکان همراه اول در استان می‌توانند از خدمات و امکانات اینترنت پرسرعت، امکان انتقال فایل‌های حجیم‌ و پرمحتواتر در مدت زمان کمتر، بهبود مدت زمان پاسخگویی شبکه و مواردی مانند این‌ها استفاده کنند.

معنوی نیز از مشترکان همراه اولی که دارای گوشی‌های تلفن همراه هوشمند مجهز بهLTE   هستند خواست تا با مراجعه به شرکت مخابرات استان نسبت به تعویض سیم‌کارت‌ خود و دریافت سیم‌کارت‌ جدید برای بهره‌گیری از خدمات نسل چهارم تلفن همراه(۴G) اقدام کنند.

بخش نظردهی بسته شده است..